Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 11:47 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Content står rigtigt i IE men ikke i FF

Hej Eksperter,

Har puttet min content på designet, og har sat margin-top og sat den så den står udfra menuen. Men den står ikke udfra menuen når jeg kigger på det i FF.

I kan se det live her: http://www.gigavind.dk/test/

Håber i kan hjælpe mig.

Christopher Roelann
Avatar billede zips Juniormester
07. november 2008 - 12:54 #1
Så længe du styre positionen med denne class er det ikke nemt.

.content {
width: 558px;
margin-top: -393px;
float: right;
}

.content bestemmer jo hvor den skal være med -393px derfor kan den ikke komme højre op med margin-top
Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 14:03 #2
Men hvis jeg tager den større så den passer i FF så passer den ikke i IE.

Hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede stenger Nybegynder
07. november 2008 - 14:14 #3
Kan du ikke smide din logo-div inden for #container? Kan du så ikke nemmere styre de indbyrdes placeringer, uden du skal ud i alt muligt minus-bøvl (som bør ungåes)?
Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 14:40 #4
Sådan så har jeg puttet logo indenfor containeren og taget minus væk men den står ikke ved siden af menuen men nedenunder ;P

Hvad skal jeg gøre ? :D
Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 14:53 #5
Har fundet ud af det og fået det til at virke, stenger syntes du hjalp en lille smule så du får en 1/3 del af pointne ;P
Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 14:53 #6
Lige et svar Stenger ;P
Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 14:54 #7
Jeg skulle også lige ligge et svar, undskyld så mange posts
Avatar billede stenger Nybegynder
07. november 2008 - 15:07 #8
Her er et svar :)

Generelt, alt inden for #container og så float skidtet... så placerer det sig som oftest som det skal og man slipper for alt det position-skidt (bare min holdning).
Avatar billede zips Juniormester
07. november 2008 - 15:09 #9
Det er da godt det virker, men det må da kun være local hos dig, for her ser det stadig ikke godt ud :)

Husk at teste i flere browser, mange bruger stadig IE6 og her skal du bruge en png fix.

Der er også din encoding som ser ud som om du gemmer det som UTF-8 men på siden har du iso-8859-1 sikkert derfor dine ø bliver vist forkert.

Prøv at læse noget mere om css styler templates så du har styr på det fra starten og ikke løber ind i problemer senere pga dårlig opbygning som du har nu, tænk længer end blot lige på det du er igang med.

Noget kunne jo være din menu som du nu har stylet så alle dine link på siden vil se ud som i din menu :)
Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 15:12 #10
ok zips.

Men har stadig et lille problem hvis i kigger på bg'en altså glowen den passer i IE men ikke i FF
Avatar billede zips Juniormester
07. november 2008 - 15:20 #11
Det er også KUN et lille problem i IE6 http://prebendahl.dk/exp/pic/gigavind.jpg :)
Avatar billede ssv Nybegynder
07. november 2008 - 15:41 #12
Død over 6.0 :-D
Avatar billede stenger Nybegynder
07. november 2008 - 15:49 #13
Det med at content-boksen flytter sig nedenunder har nok noget med at width på menuboksen og content-boksen overstiger containerens width. Kan ikke lige checke, da jeg sidder på en crap-computer :)

Hvad angår menuen, hvor "og motor" gentages nederst er det en IE bug. Prøv at trække noget width fra enten LI eller hvordan du nu har opsat de enkelte punkter. Det er noget med at den simpelthen fylder for meget.
Avatar billede zips Juniormester
07. november 2008 - 16:09 #14
Død over IE6 :) men mange bruger den jo stadig væk og de skal vel også se siden rigtigt :)
http://w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Avatar billede roenving Novice
07. november 2008 - 16:51 #15
-- men bemærk at w3schools' statistik er fra besøg på deres egen side, og den er klart noget 'nørdet', krydscheck f.eks. med en kommerciel ting som http://www.thecounter.com/stats/2008/October/browser.php !-)
Avatar billede websitebasen Nybegynder
07. november 2008 - 22:51 #16
zips hvor kan jeg download IE6 så jeg også kan få den til at virke der? og kan jeg have IE6 og IE7 på samme tid ?
Avatar billede w13 Novice
07. november 2008 - 22:56 #17
Prøv multiple IEs. Driller dog lidt på Vista.

http://tredosoft.com/Multiple_IE
Avatar billede zips Juniormester
07. november 2008 - 23:11 #18
IE6 og IE7 kan ikke være på samme windows, brug det som w13 har lagt link til, jeg har en computer med IE6 og vil ikke opdatere den, så jeg altid kan teste i denne, på en anden har jeg så IE7, men har man kun 1 computer er det muligt at bruge Multiple IE
Avatar billede websitebasen Nybegynder
08. november 2008 - 09:07 #19
Zips hvorfor er det mit logo ikke virker i IE6? , det ser ihvertfald mærkeligt ud ;P
Avatar billede stenger Nybegynder
08. november 2008 - 10:47 #20
Er dit logo et png-billede med transparent baggrund (Alpha Channel)? Dette understøtter IE6 ikke. Du kan dog komme uden om det med noget Javascript, prøv evt. at søge på "pngfix.js" på Google...mener jeg har fundet noget på den måde engang.
Avatar billede websitebasen Nybegynder
08. november 2008 - 11:08 #21
Sådan så er det fikset, heldigvis kunne man gøre det uden JS. Nu er der kun et problem tilbage, det der med der står Og motor nedenunder. Hvad kan man gøre for at det forsvinder? ;P
Avatar billede stenger Nybegynder
08. november 2008 - 11:31 #22
Det er en IE6 bug, som skyldes width. Ligger dine menupunkter i en LI eller andet, inden i en omkransende div? Prøv at trække en 5 pixels fra størrelsen på dine menupunkter og se hvad der sker. Er stadig på en crap-computer, så kan ikke lige selv tjekke. Men det er 100% at det er den gamle width-bug.
Avatar billede websitebasen Nybegynder
08. november 2008 - 11:38 #23
Sender lidt kode så du kan se hvordan det er opbygget, for forstår dig ikke helt hvad du mener.

Style i menu boksene:
.links {
width: 183px;
height: 410px;
margin-top: -19px;
float: left;
}
.a {
display: block;
float: left;
background-image: url(images/menu.jpg);
background-repeat: no-repeat;
width: 183px;
height: 20px;
font-family: tahoma;
font-size: 11px;
color: #000000;
text-decoration: none;
margin-top: 4px;
padding-top: 4px;
padding-left: 23px;
}

nav boksene altså Navigation:

.nav {
display: block;
float: left;
background-image: url(images/nav.jpg);
background-repeat: no-repeat;
width: 183px;
height: 27px;
font-family: tahoma;
font-size: 11px;
font-weight: bold;
color: #353535;
padding-top: 15px;
padding-left: 23px;
margin-top: 18px;
}

og så html koden til boksene:

<!-- Menuen -->
    <div class='links'>
    <div class='nav'>Navigation</div>
    <a class="a" href="#">Forside</a>
    <a class="a" href="#">Nyhedsbrev</a>
    <a class="a" href="#">Hvem er vi?</a>
    <a class="a" href="#">Kontakt</a>
    <a class="a" href="#">Andet</a>

    <div class='nav'>Konkurrencer</div>
    <a class="a" href="#">Tøj og mode</a>
    <a class="a" href="#">Elektronik</a>
    <a class="a" href="#">Gavekort</a>
    <a class="a" href="#">Bolig og have</a>
    <a class="a" href="#">Skønhed og pleje</a>
    <a class="a" href="#">Biler og motor</a>
    </div>
Avatar billede stenger Nybegynder
08. november 2008 - 15:13 #24
Prøv at sætte width på .a og .nav ned til 175px... fjerner det så gentagelsen?
Avatar billede websitebasen Nybegynder
08. november 2008 - 17:22 #25
Nej der sker ikke noget, det samme som før
Avatar billede stenger Nybegynder
09. november 2008 - 11:09 #26
Hmm... er som sagt ikke lige foran min egen computer disse dage, så kan ikke lige selv lave en test. Men det er noget med størrelse at gøre, så prøv at lege lidt rundt med det, sådan størrelsen på det element, som indeholder de enkelte menupunkter, er mindre end den omkransende div.

Det plejer at være der, den ligger begravet :)