Avatar billede x-lars Novice
10. november 2008 - 07:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler lyd i Creative Soundblaster X-Fi ExtremeMusic

Hej Xperter!

Har lige købt et OEM lydkort, som bare skulle være 24 bit. Faldt over Creative Soundblaster X-Fi ExtremeMusic, som har vist sig at være overordentligt vanskeligt at få til at fungere.

Når jeg installerer den medfølgende XP-driver og software, siger den flere gange, at den ikke kan finde enheden. Så har jeg haft kortet afmonteret og softwaren fjernet, installeret det hele på ny - uden resultat. Nyeste drivere er hentet, stadig uden resultat. Nu har den fundet enheden, og enhedshåndtering hævder, at den fungerer korrekt.

Nogen gange kommer der lyd, andre gange slet ingen. Når der er lyd, går der et par minutter, så forsvinder lyden i en voldsom knitren og bragen - og resten er stilhed!

Nogen gode forslag - eller kan kortet simpelthen være defekt. Det skal lige siges, at de par minutter, det har virket, lød det fantastiskt!
Avatar billede tonygk Nybegynder
10. november 2008 - 07:24 #1
Det lyder ummidelbart som et kort med fejl, og når du siger det er nyt, er det nok en en god ide at bruge garantien og få et nyt kort.
Det ville jeg gøre.... og husk, hvis kortet er under 14 dage gammel, kan du få et nyt kort på grund af "Dead On Arrival".
Held og lykke
Avatar billede x-lars Novice
10. november 2008 - 08:44 #2
Hey tonygk...

Takker for input. Det vil jeg nok gøre.

Lader lige spm. stå åbent lidt endnu. Det kunne jo være, at andre har siddet med samme problem....
Avatar billede x-lars Novice
14. november 2008 - 12:48 #3
Hmmmmm. smid et svar, tonygk.

Pointene er dine.
Avatar billede tonygk Nybegynder
14. november 2008 - 13:03 #4
Her er mit svar og held og lykke!