Avatar billede lisbaj Praktikant
13. november 2008 - 19:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

virkede kun en gang -1 printer sat til 'ASUS WL-500G'

Det har virket en gang at printe en testside, og når jeg holder musen over printerikonet vises 'Klar'

Jeg har sat min ruter til at genstarte og sletter printeren på min stationære Pc, som er forbundet med UTP kabel til routeren.
Har igen valgt 'Tilføjer en printer' som hos mig er 'HP LaserJet P1005' og valgt TCP/IP port som der står i manual, så virkede det når jeg printer en testside ud.

Men næste gang der blev printet virkede det ikke, og det vel og mærke uden at jeg har flyttet eller sat nogle flueben.

Det er også lykkedes mig en anden dag at printe en side ud fra min bærbare Pc og så endda via trådløs netværk, men den kan jeg heller ikke få til at virke igen.

Når jeg ser routeren på dens Webside 192.168.1.1 så viser 'Status & Logsiden' at printeren er On-line.

Det er mærkeligt og iriterende, især fordi det har virket.

En har nævnt at det måske ville hjælpe med en Statisk IP adresse, men jeg forstod ikke hvor det skulle gøres, måske i Printeren eller kun i Routeren?

Tak hvis nogen gider....
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. november 2008 - 08:45 #1
Hvis printeren er sat på din router med et USB kabel, skal den ikke bruge en statisk IP adresse.
Hvis printeren er sat på din router med et netværkskabel, SKAL den køre statisk IP adresse.

Routeren tildeler netværksenheder en tilfældig IP adresse, så hvis ikke printeren har statisk (fast) IP adresse, vil din PC ikke kunne finde printeren.

Men hvis printeren er sat på med et USB kabel, fungerer routeren som printserver, og så er routerens IP adresse lig med adressen på printeren

Så må du ind i opsætningen for din printer og se, hvilken IP adresse din printerport printer til.
Avatar billede lisbaj Praktikant
15. november 2008 - 02:04 #2
TAK ole madsen.
Jeg kan oplyse at jeg bruger USB tilslutning fra printer til router.
Jeg kan også se under faneblad 'Porte' i 'Egenskaber' for printeren, at der er flueben i IP_192.168.1.1 som er TCP/IP-standardport.
Så ved jeg at jeg skal glemme alt om statisk IP.

... men kan du/eller en anden forklare hvorfor jeg kunne printe en testside ud (se ovenfor i 1. indlæg), og så er det slut med flere print ! ?
Avatar billede lisbaj Praktikant
23. november 2008 - 12:30 #3
HJÆLP HJÆLP, det virker stadig ikke med at printe via routeren ...... se spørgsmål ovenfor !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. november 2008 - 18:23 #4
Nej, det lyder mærkeligt.

Det kunne være et defekt USB kabel. Det er nok det første jeg ville prøve at skifte ud.

Men det kan også være noget firewall/antivirus. Du kan prøve at slå det fra, mens du fejlsøger. Slår du antivirus fra, og du så kan printe, ved du hvad der driller (og ja - selv om antivirus programmer ikke lyder som noget der skulle kunne drille med print, er det set før.)
Avatar billede lisbaj Praktikant
18. januar 2009 - 22:23 #5
tak for mange gode svar, men intet hjalp.
Mystisk, jeg har opgivet og valgt at vi deler printer, og så skal den stationære være tændt når jeg printer, det virker.
Avatar billede lisbaj Praktikant
18. januar 2009 - 22:24 #6
Jeg lukker og afviser. første gang jeg har prøvet dette, håber det er sådan man kan gøre ??? VH lis
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. januar 2009 - 22:48 #7
Hvis du afviser, kan du i øjeblikket kun afvise dine egne "svar" - men det vil du ikke kunne lukke spørgsmålet af. Så skal du i stedet Acceptere et af dine egne svar, hvorved du tildeler dig selv de udestående points.

Læs evt. http://www.expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Jeg ønsker ikke points, hvis du ikke kunne bruge mine kommentarer til noget.
Avatar billede lisbaj Praktikant
31. marts 2009 - 18:26 #8
Jeg forsøger at afslutte denne sag, da den stadig står åben !!!!
Avatar billede lisbaj Praktikant
21. februar 2010 - 21:20 #9
Jeg lukker endnu engang, håber det er rigtig...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester