Avatar billede ivanouw Novice
14. november 2008 - 12:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Brother MFC-620CN 'Kan ikke rense'

Printeren har standset udskrift med fejlmeddelsen: 'Kan ikke rense' og henviser til fejlafsnittet i manualen. Der står bare ikke noget om det problem.
Er der nogen der ved hvad man kan gøre?

Venlig hilsen
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 12:59 #1
Det mener jeg ikke, det er en mekanisk defekt, men prøv tlf.43313190
Avatar billede ivanouw Novice
14. november 2008 - 13:46 #2
Tak for hjælpen peet-49. Jeg har godt nok ikke fået nogen løsning, men hotlinenummeret var fint og gjorde hvad hun kunne. Kan du ikke sende mig et 'svar', så jeg kan give dig points'ene?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2008 - 13:54 #3
Fra manualen:
http://welcome.solutions.brother.com/BSC/Public/files/dlf/doc000325/MFC-620CN_DanUsr_A.pdf

Fejlmeddelelse: Kan ikke rense

Årsag: Der er opstået et mekanisk problem i maskinen.
—ELLER—
Der er en blokering, som f.eks. en papirclip eller forrevet papir i maskinen.

Handling:
Åbn scannerlåget og fjern blokeringer inde i
maskinen. Hvis fejlmeddelelsen stadig vises,
tages stikket fra maskinen ud af kontakten i
nogle minutter, hvorefter den tilsluttes
strømmen igen. Maskinens hukommelse
bevarer faxmeddelelser i adskillige timer, så du
ikke mister nogle vigtige data. Hvis
fejlmeddelelsen stadig vises efter at maskinen
er afbrudt, skal du følge proceduren herunder,
så du kan overføre faxmeddelelserne til en
anden faxmaskine.
Kontroller om maskinen har faxmeddelelser
i hukommelsen
1. Tryk på Menu/Set, 9, 0, 1.
2. Hvis maskinen ikke har nogle
faxmeddelelser, afbrydes maskinen fra
strømforsyningen i adskillige minutter,
hvorefter den tilsluttes igen.
—ELLER—
Hvis der er faxmeddelelser tilstede, kan du
overføre dem til en anden faxmaskine.
—ELLER—
Du kan videresende faxmeddelelser til din
pc. Se Overfør faxmeddelelser til din pc.
Overfør faxmeddelelser til en anden
faxmaskine
Hvis ikke du har indstillet dit Afsender-id, kan
du ikke indtaste faxoverførselsfunktionen.
3. Indtast det faxnummer, som
faxmeddelelserne skal videresendes til.
4. Tryk på Mono Start.
5. Efter at faxmeddelelserne er overført,
afbrydes maskinen fra strømforsyningen i
adskillige minutter, hvorefter den tilsluttes
igen.
Du kan overføre faxjournalrapporten til en
anden faxmaskine ved at trykke på Menu/Set,
9, 0, 2 i trin 1.
Overfør faxmeddelelser til din pc
Du kan flytte faxmeddelelser fra maskinens
hukommelse til din pc.
1. Tryk på Menu/Set, 2, 5, 1.
2. Brug ▲ eller ▼, vælg 1.PC fax modtag, og
tryk derefter på Menu/Set.
LCD’et vil spørge om du vil overføre en fax til
din pc.
3. For at overføre alle faxmeddelelser til din pc,
skal du trykke på 1.
—ELLER—
For at holde alle faxmeddelelser i maskinens
hukommelse, skal du trykke på 2.
4. Efter at faxmeddelelserne er overført,
afbrydes maskinen fra strømforsyningen i
adskillige minutter, hvorefter den tilsluttes
igen.
(For oplysninger se Bruge
PC-FAX-programmet på side 5-1 i
brugsanvisningen til softwaren på cd-rom’en.)
Avatar billede peet-49 Novice
14. november 2008 - 18:10 #4
:-)
Avatar billede ivanouw Novice
14. november 2008 - 21:47 #5
Tak til jer begge for svarene. Jeg kan ikke finde noget der blokerer og efter hvad hotlinedamen siger, er der nu ikke andet at gøre end at købe en ny printer. Så det var bare ærgerligt. På den anden side har jeg haft den i nogle år, og jeg har været rigtig glad for den. Tidligere havde jeg en HP printer som ofte havde problemer med at tage papir ind fra bakken. Det har aldrig været et problem med Brotherprinteren, så det bliver en med samme teknologi næste gang.
Avatar billede ivanouw Novice
14. november 2008 - 21:49 #6
Jeg prøver at at acceptere svaret fra peet-49 (john, du har skrevet en 'kommentar', men ikke et 'svar', så jeg kan ikke dele pointsene), men det ser ikke ud til at det virker.
Avatar billede ivanouw Novice
14. november 2008 - 21:51 #7
Jeg har prøvet at trykke både på 'Accepter'og 'Afvis' og der sker ikke noget. Hvordan skal man gøre for at få pointene delt ud?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. november 2008 - 22:33 #8
Bare giv dem til peet :)

Marker hans navn, og klik så accepter. Det skulle gerne virke :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2009 - 09:40 #9
Nu fik jeg samme problem... Hmm.. ny printer.. surt.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2009 - 11:34 #10
jeg tror ikke min printer kan reddes.
Hvad gør man egentlig i dag med de lorte printere...
Man får en lille fejl..ingen kan løse den og det er for dyrt at rep.
Man må så købe en ny...

Jeg overvejer om jeg skal droppe en printer og bare printe på arb.

Kan man få en stabil virkende printer i dag?
Skal det så være laser?
Avatar billede Smillasmilla Nybegynder
13. maj 2011 - 14:41 #11
Dette har resettet min printer, og den virker fint bagefter:
(Fandt det på en engelsk side)

- pull out the AC plug
- put back the AC plug while holding down the "menu" button and keep holding it (15 sec)
- now you are entering the MAINTENANCE mode and "error 46" pops up in the display
- select 8 by using the arrow buttons ,push OK and select 0 and push OK
- 00:00 00:01 OK (the display is showing this message)
- now push the MONO button 25 times until you see PURGE: xxxxx
- Select 2, push ok, select 7,push ok,select 8,push ok, select 3,push ok
- the purge counter indicates now: purge: 00000
- switch off the printer ,switch it on
- ready to print
- CHEERS!
Avatar billede ivanouw Novice
13. maj 2011 - 18:05 #12
Det lyder som en god ider som jeg vil prøve.
Vil du sende et 'svar', så jeg kan give dig de udestående points.

Mvh
Avatar billede peterpagaj Nybegynder
21. maj 2011 - 12:04 #13
Den engelske "kur" virkerede også for min brother DCP-330C, som åbenbart kan have samme skavank.
Avatar billede bjn Nybegynder
13. juli 2011 - 18:42 #14
Fantatisk hjælp. Den virker også for min MFC6490CW - men de fire cifre (2783), som skal tastes ind under Purge-menuen, skal tastes ind alle fire umiddelbart efter hinanden og først derefter afsluttes med OK. Altså 2783 + OK.
Avatar billede mathijsbro Nybegynder
10. maj 2012 - 22:31 #15
DCP 115c
Det virkede !
Det er vigtigt at tage stikken ud - og så ind i maskinen, ikke bare tænde slukke for den, eller på kontakten.
Man bruger + og - , svarende til pil op og ned tasterne til at finde frem til fejl koderne 8 og senere 0.
Når man bruger den blå MonoStart knap til at trykke sig ind til Purge xxxxx (et eller andet tal) tror jeg at det kun var 24 gange jeg trykkede.
I ovenstående gennemgang står der tryk OK - det er Set knappen.
:-)
Avatar billede dango Nybegynder
02. december 2012 - 12:52 #16
Jeg har til morgen fået samme fejl 46 på min Brother 330C printer. Har tændt og slukket og tjekket for papir. Så så jeg ovenstående vejledning, og fulgte den til punkt og prikke. Og tror I ikke at printeren pludselig virker igen. Jeg var ellers på vej til at smide den ud, som mange foreslår. Kæmpe tak for det gode råd fra vores Engelske ven, CHEERS, som han skrev d. 13. maj 2011

Henning
Avatar billede kimislev Nybegynder
04. august 2014 - 16:55 #17
Super Super virker på min Brother dcp-340cw første gang så mange tak
Smila
Avatar billede Z-M-A Novice
16. maj 2016 - 15:01 #18
Havde præcis samme problem med min brother DCP-560CN og var lige ved at gå i panik, fordi jeg skal aflevere en eksamensopgave i morgen. Tak Smillasmilla, du har lige reddet min dag!