Avatar billede jnissen Nybegynder
15. november 2008 - 00:42 Der er 3 kommentarer

Problemer med Select

Hej

Jeg har et problem med min Select-sætning.
Jeg har to tabeller som ser ud som følger:

Service
ID - Navn - Stregkode

Udlaan
ID - KundeID - Stregkode

Jeg vil så gerne kunne vise "Navn" i stedet for et kundeID, når jeg viser indholdet af tabellen "Udlaan".
Jeg har prøvet med denne med uden det helt store held:
SQL3 = "SELECT service.navn, udlaan.* FROM udlaan INNER JOIN service ON udlaan.stregkode = service.stregkode"
Den skulle også gerne flettes sammen med denne:
SQL2 = "SELECT stregkode, Count(*) AS antal FROM udlaan GROUP BY stregkode"
Sådan så "rs2("stregkode") i denne kode - bliver ændret til navnet.
<%
Do While Not rs2.EOF
Response.Write "Posten " & rs2("stregkode") & " forekom " & rs2("antal") & " gange<br>"
rs2.MoveNext
Loop
%>
Håber jeg har forklaret mig, så det er til at forstå.
Mvh. Jacob
Avatar billede jansangill Nybegynder
15. november 2008 - 02:09 #1
'Et spørgsmål:

Burde det ikke være id'en ved service som hænger sammen med kundeid fra udlaan - istedet for stegkode?

Hvis du vil have sat  det hele op i en sql så skal du gøre noget ala dette:
'
SQL = "SELECT service.navn, udlaan.*,(SELECT Count(*) FROM udlaan.....) AS antal FROM udlaan INNER JOIN service ON udlaan.stregkode = service.stregkode"
Avatar billede jnissen Nybegynder
15. november 2008 - 09:08 #2
KundeId og ID fra service er ikke det samme, derfor bruger jeg stregkoden.

Jeg får nu følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] At most one record can be returned by this subquery.

Hvad betyder dette?
Avatar billede jansangill Nybegynder
15. november 2008 - 10:11 #3
Hvis du brugte mit eksempel 100% vil den fejle, men ellers vis mig din sql.