Avatar billede hurra Novice
18. november 2008 - 12:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilket web gallery

Muligvis den forkerte kategori, men jeg leder efter et nyt godt webgalleri, og da det skal være php, blev det her altså hvor jeg oprettede tråden.

Jeg har i lang tid brugt gallery2, jeg er ret godt tilfreds med brugen af det, mit eneste problem er bare at det er møg hamrende langsomt, især når jeg skal tilføje nye billeder til det. E.g. har jeg lige tilføjet 12 billeder (jpeg 12.3 MPixel + raw + et lille text dokument til hvert), det tog 4 minuter. Jeg har selv en gang for længe siden lavet et lille mini gallery, det kunne tilføje de samme filer på 5 sekunder (da det kun skalere jpeg billederne i 2 størrelser, og laver raw og text filer være som de er).

Nu er jeg så altså blevet så træt af det, at jeg vil prøve noget nyt. Jeg overvejer coppermine, men det kan da også være at det der skal til er lidt tweakning af gallery2.

Hvad siger I?
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. november 2008 - 14:37 #1
Hvis vi snakker et billede i 12,3 MPixels, fylder det så ikke et par MB ?
Det taget jo garanteret noget tid at få billedet flyttet fra din computer til serveren (afhænger af din upload-hastighed)
Så det er jo ikke nødvendigvis galleriet som er langsomt.
Avatar billede hurra Novice
18. november 2008 - 15:16 #2
Billederne ligger allerede på serveren, i en upload folder. Jeg har valgt at lave symlinks ind i den folder, så det at flydte med billederne burde ikke tage noget tid.

Jeg har prøvet et par forskellige gallerier i dag, lige nu er zonphoto min foretrukne. Men jeg syntes stadig ikke performance mæssigt den er i top. Der mangler også en masse af de funktioner jeg er blevet afhængig af i gallery2, som at kunne vælge en masse billeder og download dem alle i en zip.
Avatar billede kimg Nybegynder
18. november 2008 - 16:08 #3
Det bliver vist svært at finde/lave noget PHP der performer hurtigere med den størrelse billeder, det vil også svært at resize et billede i den størrelse på serveren.
Avatar billede hurra Novice
24. november 2008 - 12:01 #4
Jeg lukker her, mit eget web gallery bliver rettet til så det bliver lige det jeg har brug for. Men ellers tak for jeres tid.