Avatar billede lucas2000 Novice
18. november 2008 - 15:02 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Er der også ur eksperter herinde ?

Jeg er ved at se på ur :)
http://insunglass.com/pi/Citizen_AV003159_Calibre_2100_7537_73.aspx
Og har set der findes kopier af denne model og mit spørgsmål går så på om man kan sikre sig at man får orginalen ??
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2008 - 15:28 #1
Jo, der er nok et par "ureksperter" eller to herinde... ;)

Altså, ikke fordi jeg ved noget som helst om ure, men du vil da være sikret, hvis du køber det i en ordentlig ur-/smykkeforretning. Det kan være du skulle undersøge firmaet nærmere. Og høre, hvad andre har af erfaringer dermed.
Ellers kan du jo gå ind i en rigtig forretning og spørge dér, hvad der kendetegner et ægte Citizen-ur, og hvordan man ser, om det er en forfalskning. Det må de da vide...

  // Steeven
Avatar billede thov Forsker
18. november 2008 - 18:03 #2
Det ser ægte ud :-) (Sammenlignet med priserne andre steder).
For var normalprisen 10.000, så ville der være overvejende sandsynlighed for, at det var en kopi.

Men uret koster 'kun' 2.230kr. her (dagens £-kurs) http://www.citizen-watch.co.uk/citizen-calibre-watches.html
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
19. november 2008 - 12:16 #3
Hvis du har forelsket dig i dette ur synes jeg bare du skal springe ud i det. Jeg har for nogle år tilbage arbejdet i en ur forretning og det er min klare opfattelse at man skal op i noget dyrere ure (no offence) før man skal bekymre sig om kopier.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
19. november 2008 - 12:17 #4
Avatar billede thov Forsker
19. november 2008 - 13:14 #5
Kopier af mindre kostbare mærkevare ure florerer skam også :-)
Det er den slags, som faldbydes på loppemarkeder til 100kr., og med tilråbet: "Seiko inside". LOL..

Men i de tilfælde, er man jo heller ikke et sekund i tvivl...
Avatar billede lucas2000 Novice
19. november 2008 - 13:19 #6
Det er egentlig heller ikke noget jeg har tænkt på før jeg faldt over denne side i min ur søgen :D

http://www.watchesprice.net/Replica-Citizen-5196.html
Avatar billede lucas2000 Novice
22. november 2008 - 17:58 #7
Takker for indlæg ..

Jeg har nu bestilt uret :)

Hvis i smider svar.. drysser jeg point ;-)
Avatar billede thov Forsker
22. november 2008 - 18:35 #8
Et svar kommer dryssende - næsten som sneen :-)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. november 2008 - 18:44 #9
handlet du ved insunglass? Vil bare hører om du vil bruge 2 sekunder og smide en kommetar om dem her?
Avatar billede lucas2000 Novice
23. november 2008 - 19:12 #10
Hvis der ikke er andre der vil have point går de til thov :-)

dalbjerg/ Det gør jeg gerne, har ind til videre modtaget en order bekræftigelse ..
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
24. november 2008 - 12:57 #11
Håber du bliver glad for det :-)
Avatar billede lucas2000 Novice
02. december 2008 - 23:55 #12
dalbjerg/ Så er uret i hus :D Ingen problemer..
Har talt med ejeren et par gange i tlf ..Ok fin betjening
Avatar billede watches4less-dk Nybegynder
10. februar 2009 - 08:56 #13
Der findes kopier af dette ur til ca 150 dollars,disse ligner orginalen men har ikke de rigtige funktioner,typisk er det et alm batteri drevet urværk som sidder i disse kopier og ikke et lys drevet eco drive urværk som sidder i orginalen og som er dyrt at kopierer,så skal batt skiftes så er det en kopi.Generelt er der ikke mange kopi ure til salg i dk.Vores told holder ret godt øje med kopier.Men køber man på nettet i fx Kina eller Hong Kong er der store chancer for at få en kopi.Det ur du gerne vil ha er Us udgaven af dette ur og den findes i 3 udgaver,us-singapore-og japan promaster hvor japan promaster er den bedste og dyreste,den har safir urglas og en anden urkapsel.Den du har købt har mineralsk krystal urglas og glat bagside.

mvh
Avatar billede watches4less-dk Nybegynder
10. februar 2009 - 09:14 #14
Et andet godt råd er at købe hos en sælger der tilbyder 14 dages retur ret(efter købeloven) og så få uret checket hos en urmager og er det en kopi så send det retur og få dine penge tilbage.De ursælgere der kun tilbyder den garanti som uret har med fra producenten snyder folk for denne garanti er ikke altid gangbar i dk og tit forbundet med meget bøvl.Køb hos sælgere der tilbyder garanti efter den danske købelov de sidste par hunderede kan være godt givet ud.