Avatar billede stasiu Nybegynder
18. november 2008 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter med antal print

Hej, jeg har på arbejdet fået som opgave at finde et netværksprinter (samt pris) som kan tale antal print - er der nogen herinde der kan finde noget af den slags?
Eller er det bare en applikation der skal installeres på Windows Serveren? Hvis det er sådan hvilken en applikation er der tale om?
Avatar billede komputerdk Mester
18. november 2008 - 15:43 #1
jeg ved at fineprint tæller antal print..

men hvor stor er organisationen..

tale antal print = tælle antal print ? (og skal det være at person x har printet så mange???)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2008 - 18:47 #2
Denne kan også: http://www.prnwatch.com/

Men hvad vil du tælle? - jeg kender stort set ikke nogen netværksprintere, der IKKE tæller det samlede antal print... - det er et spørgsmål om at printe printerens interne konfigurationsside, så kommer det med.

Lexmark har tidligere postuleret at de vil indbygge bedre printtællingsfunktion i deres printere, men jeg har ikke lagt mærke til om det er kommet i deres nyere printere.
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. november 2008 - 19:35 #3
Stasiu: dette er jo en KÆMPE verden... da jeg arbejder for Canon med netop printere med accounting, dokumentscan mv har jeg en del viden og kan nok svarer på en del spørgsmål her.

Næsten alle størrer printere (4-5.000,- og opefter) har en tæller. Dvs en enhed der tæller antal print i s/h, Farve, A3 & A4 måske også i selve scannerenhed/kopifremfører.

Hvis du bare søger en maskine der kan fortælle løbende hvor meget der er printet totalt så make ur pick.

MEN hvis du ønsker en printer der kan differencere hvilken bruger der har printet hvad og hvor meget skal du over i nogle lidt størrer kopi/print løsninger.

f.eks kan man via noget der hedder "uniflow" opsætte en løsning der gør følgende:
1. du printer til 1 virtuel printer på en server (du bliver registreret via en database)
2. du går ud til din printer og kører dit chipkort igennem og de print du frigiver til den respektive printer bliver talt op og registreret i databasen
3. databasen laver en eksport fil der hver aften bliver importeret i jeres økonomisystem
4. der laves en regning til de respektive person/afdelinger på baggrund af de print/kopi/scan jobs de har lavet.

hvis vi snakker lidt størrer miljø (20+ brugere) vil jeg nok anbefale en professionel løsning men snakker vi "hyggemiljø" (1-5/10) brugere så er der nok ikke basis for en løsning der koster boksen.
Avatar billede prebenp2006 Nybegynder
02. december 2008 - 17:07 #4
Du må nok uddybe lidt hvad du vil, er det bare aflæsning, kan du jo bare bruge
web portalen på din printer.
Avatar billede stasiu Nybegynder
02. december 2008 - 19:47 #5
Det er er kun til aflæsning, okey fik at vide mange informationer her, http://www.prnwatch.com bliver jo nok ikke så nødvendig, det kan jo gøres gratis og tror ikke min schef eller nogen andre i firmaet er interreseret i at gennemse og total dokumentere alt hvad der bliver printet ud. Et tal ville bare være fint. Så  print af konfigurationsside skulle gerne være nok.

Ved ikke om alle printer har en webportal?
- vil gerne takke jer alle, og hvis i vil have jeres points så skal i svare.
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. december 2008 - 22:32 #6
de fleste laserprintere har en webportal ... har lige hjulpet en kunde her til aften med en Epson acculaser 4200 ... den havde en ganske effektiv hjemmeside...
dog så jeg ikke lige hvor specifik tælleren var ...

meen mon ikke man kan finde ud af det via forhandleren/producenten... ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2008 - 08:29 #7
En simpelt tæller findes som sagt i (stort set) alle printere. Det vil optræde både på konfigurations/selvtest siden (som jo kan printes, selv om printeren ikke er tilsluttet noget), og på printeres Webinterface, ja. Men kun forudsat at den har internt netkort.

Hvis I har en printer i forvejen, kan du jo lege lidt med den...

Hvis I står for at skulle anskaffe en ny, må der være andre krav der bestemmer, hvilken model det skal være :-)