Avatar billede heeelp Nybegynder
19. november 2008 - 15:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af "indirect" og autooptælling = problem

Jeg skal trække nogle måledata over fra et excelark til et andet. Mit problem består i, måledataene kommer til at lægge i et endnu ikke navngivet ark, dog er fanenavnet altid det samme. Derfor bestmmer jeg navnet på måledataarket i cellen "H14" på fanen "Fællesdata" så funktionen virker for flere ark (dog kun én ad gangen).

Samtidig ønsker jeg at celler hvori der ikke er måledata vises som tomme i det ark jeg flytter dataen over i.

Jeg har lavet følgende kode som virker for feltet A1 som flyttes til cellen hvori koden står:

=IF(NOT(ISBLANK(INDIRECT("["&Fællesdata!$H$14&".xls]BAResult!A1")));INDIRECT("["&Fællesdata!$H$14&".xls]BAResult!A1");"")

Jeg er dog løbet i det problem at måledataene består af hunderedevis af celler, så jeg vil gerne bruge Excels "autooptælling" (når man trækker i højre hjørne og den ændre fra A2 til B2, C2, D2 mv.

Fordi jeg bruger INDIRECT tæller Excel ikke cellerne op og jeg skal derfor ændre A1 manuelt mange hundrede gange. Det må kunne gøres bedre, men hvordan?

Alle løsningsforslag modtages! :)
Avatar billede excelent Ekspert
20. november 2008 - 20:25 #1
Denne henter værdi i celle A1 i Arknavn som står i celle C10
=INDIREKTE("'" & C10 & "'!A"&RÆKKE(1:1))
så kan den kopieres med fyldhåndtag

Har forsøgsvis ændret din formel, men kan ikke umiddelbart afprøve den, så prøv selv evt. at rette til

=IF(NOT(ISBLANK(INDIRECT("["&Fællesdata!$H$14&".xls]BAResult!A"&RÆKKE(1:1))));INDIRECT("["&Fællesdata!$H$14&".xls]BAResult!A"&RÆKKE(1:1));"")
Avatar billede heeelp Nybegynder
21. november 2008 - 12:57 #2
Tak for hjælpen! Jeg kigger nærmere på det. Smid et svar hvis du ønsker point.
Avatar billede excelent Ekspert
21. november 2008 - 15:48 #3
velbekom, ellers siger du bare til