Avatar billede leoness Nybegynder
20. november 2008 - 23:16 Der er 2 kommentarer

Kan ikke skifte fra Public til Private netværk

Jeg sidder med en Gateway laptop der kører Vista 32-bit, som havde en del trojanere og vira som jeg endelig har fået bug med (håber jeg).
Men nu står jeg med det sidste problem: Den kan ikke logge på netværket. Hverken på wireless eller ethernet. Har endda prøvet to forskellige routere (to forskellige udbydere) men uden held. Min egen bærbare kan sagtens gå online med wireless og ethernet på de to routere.

Da jeg ikke kan få den på netværket måtte jeg nøjes med at tage billeder af skærmen. Håber det er til at se. Det er en Engelsk udgave af Vista, men det er vel ikke noget problem for profferne derude ;)

http://i101.photobucket.com/albums/m44/LeonessDK/Tech%20and%20help/CIMG8573.jpg
Der skulle være en såkaldt 'Customize' knap ovre til højre over 'View Status', men det er der ikke hér. Nok fordi den hele tiden står og prøver på at Identificere. Vil jo gerne skifte fra Public til Private.

http://i101.photobucket.com/albums/m44/LeonessDK/Tech%20and%20help/CIMG8574.jpg
Når jeg så prøver at tænde for Network Discovery, vælger jeg den første mulighed på billedet.

Men så kommer denne besked:
http://i101.photobucket.com/albums/m44/LeonessDK/Tech%20and%20help/CIMG8575.jpg

Slukker jeg for Windows Firewall, så sker det ganske enkelt ingenting. Dvs. Network Discovery forbliver stadig off men jeg får ingen fejlmeddelelse.
http://i101.photobucket.com/albums/m44/LeonessDK/Tech%20and%20help/CIMG8576.jpg

Så mit spørgsmål går på, om der findes en anden metode til at ændre netværkstypen til Private?
Der er ingen anden firewall installeret end Windows' egen. Jeg har renset ud for al software som ikke er nødvendigt. Har kun AVG kørende, men har også prøvet uden at have den installeret.

Eller skal jeg bare ty til den 'nemme' løsning og gå igang med en formatering og re-installere Vista igen? (Det kunne måske være på grund af alle de vira og trojanere?)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. november 2008 - 23:31 #1
I det første link trykker du på View Status, og der kan du trykke på diagnose, for at se om den kommer med fejl.
Avatar billede leoness Nybegynder
21. november 2008 - 00:12 #2
Det gør jeg. Så får jeg valgmulighederne:
- Restart the DHCP client service
- Automatically get new IP settings for the network adapter "Wireless Network Connection"
- A problem with your network router or broadband modem might be preventing an Internet connection. (hér foreslås der at jeg slukker for routeren og venter 10 sec. men det gør igen forskel.)

Vælger jeg 'Restart DHCP, så får jeg en ny valgmulighed:
- Reset the network adapter "Wireless Network Connection".

Vælger jeg den (der sker ingen ændring når jeg vælger 'Reset IP'), så står den i nogle minutter og 'Reparerer' hvor forbindelsen bliver afbrudt. Derefter kommer der dette vindue:

"Windows tried a repair but a problem still exists. This computer has limited or no connectivity"
Og valgmulighederne:
- View available wireless networks
- Restart DHCP client service

Og herefter er jeg så tilbage hvor jeg startede.

Hvis bare jeg kunne få den til at poppe op med det vindue hvor jeg kan vælge hvilken type forbindelse det er. Men det kom den aldrig med. Heller ikke da jeg prøvede en helt ny forbindelse.