Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 14:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Internet explorer afslutter med fejl ofte, msn virus

Harjsa herinde,

Sidder ved en computer der opfører sig lidt underligt, har fået at vide internet explorer ofte afslutter fordi den finder en fejl, samt antivirus programmet meldet om diverse angreb.

Da det ikke er min computer har jeg ikke selv oplevet problemet endnu, de har selv forsøgt og fjerne en messenger virus, men ved ikke om den er væk.

Jeg lavet en Hijack this log, er der nogen der gider og tjekke den igennem og evt. se om der ligger noget der ikke skal være der?

ogfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 14:48:58, on 23-11-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\mom.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navw32.exe
C:\Documents and Settings\Gorm Nielsen\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: (no name) - {3B7AAEB1-9F3D-4491-9C06-C7165CA8D058} - C:\Programmer\Applications\iebt.dll (file missing)
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\IDS\IPSBHO.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Programmer\Norton AntiVirus\osCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DXDllRegExe] dxdllreg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [StartCCC] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6A344D34-5231-452A-8A57-D064AC9B7862} (Symantec Download Manager) - https://webdl.symantec.com/activex/symdlmgr.cab
O22 - SharedTaskScheduler: bismuthiferous - {d04bbe06-7ce7-405e-8730-cd56d9531cbb} - C:\WINDOWS\system32\vimhx.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning (Automatic LiveUpdate Scheduler) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\LuComServer_3_4.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 5966 bytes
23. november 2008 - 14:55 #1
Jooo - der er også mere end mistænkelige elementer *S*

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 15:20 #2
okay super. går igang med det samme.
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 15:51 #3
Så kommer der 2 friske Logs,

Hijack this først.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:49:52, on 23-11-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\mom.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Gorm Nielsen\Skrivebord\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\IDS\IPSBHO.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [osCheck] "C:\Programmer\Norton AntiVirus\osCheck.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DXDllRegExe] dxdllreg.exe
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [StartCCC] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase6662.cab
O16 - DPF: {6A344D34-5231-452A-8A57-D064AC9B7862} (Symantec Download Manager) - https://webdl.symantec.com/activex/symdlmgr.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning (Automatic LiveUpdate Scheduler) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\LuComServer_3_4.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 6015 bytes

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1417
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-11-23 (15-47-49).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 95804
Tid tilbagelagt: 14 minute(s), 31 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 7
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 5
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 11

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{3b7aaeb1-9f3d-4491-9c06-c7165ca8d058} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{d04bbe06-7ce7-405e-8730-cd56d9531cbb} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{3b7aaeb1-9f3d-4491-9c06-c7165ca8d058} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{daed9266-8c28-4c1c-8b58-5c66eff1d302} (Search.Hijack) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{3b7aaeb1-9f3d-4491-9c06-c7165ca8d058} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\System Alert Popup (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\IEBrowse Tool (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\CmdMapping\{9034a523-d068-4be8-a284-9df278be776e} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler\{d04bbe06-7ce7-405e-8730-cd56d9531cbb} (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\*.securewebinfo.com (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\*.safetyincludes.com (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\*.securemanaging.com (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Antivirus Scan.url (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Online Spyware Test.url (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\myd.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\mym.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\myp.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\myv.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\ot.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Applications\ts.ico (Trojan.Zlob) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\Antivirus Scan.url (Rogue.Link) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\All Users\Skrivebord\Online Spyware Test.url (Rogue.Link) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\Gorm Nielsen\Foretrukne\Antivirus Scan.url (Rogue.Link) -> Quarantined and deleted successfully.
23. november 2008 - 16:03 #4
Hvordan kører PC'en så nu ?

Husk FULD WindowsUpdate - alle elementer ->
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 16:10 #5
Altså umiddelbart kører den ganske fint, dog kan jeg ikke få lov at installere explorer 7,0, kan du se nogen grund til dette?
23. november 2008 - 16:13 #6
IE7 manuelt eller via WindowsUpdate ?
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 16:15 #7
Jeg har downloadet det via Windows hjemmesiden, den fil på lidt over 14 mb. Så det vel manuelt?
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 16:29 #8
har prøvet begge metoder nu, ingen af dem virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. november 2008 - 16:32 #9
Hvad får du af fejl?
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 16:34 #10
det siger den intet om, når jeg installerer det kommer den blot med at det ikke kunne installeres, og jeg skal genstarte. Så ligger den en html link på skrivebordet til hjælp af diverse problem løsninger, men synes ikke nogen af dem virker. OG computeren er jo blevet renset nu, så det jo umiddelbart ikke det som er problemet.
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 16:59 #11
men altså alt andet kører 100% stabilt nu, så Karise_Larry, smider du et svar jeg kan acceptere?
23. november 2008 - 17:11 #12
Prøv også lige denne ->

Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix
23. november 2008 - 17:14 #13
Hvis du _ikke_ henter 'manuelt' med bare via menuen i WindowsUpdate ???
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 17:37 #14
den kommer med den her fejlkode Fejlkode: 0x3F5 og denne Fejlkode: 0x80070002
23. november 2008 - 17:49 #15
... i begge tilfælde/metoder ?
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 17:58 #16
jeps
23. november 2008 - 18:10 #17
En hurtig Google -> http://support.microsoft.com/kb/910336 ???
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 18:10 #18
Når jeg installere det via download at filen på de ca. 14 mb, hvor jeg downloader selve installationen. Så installere den godt nok, og skriver fuldfører installation osv. Men så kommer den op med et "rød" advarsel om at den ikke har fuldført installationen, og jeg skal genstarte, og derefter kan jeg læse mere om det i fejlfindings filen.
Avatar billede nornberg Nybegynder
23. november 2008 - 18:24 #19
den du smed der fik det det heller ikke til at virke.

Det vigtigste var vi fik fjernet det rod der var der, så må jeg se på explorer en anden dag., Men mange tak for hjælper, og gider du smide et svar så jeg kan acceptere?
23. november 2008 - 18:40 #20
Hmmm...

Ping...