Avatar billede kattendk Nybegynder
24. november 2008 - 09:58 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med anti flood til IRC.

public bool tjekflood(string auth)
        {
            int num = 0;
            if (fIni.Readini("flood", auth).Length > 0)
            {
                num = Convert.ToInt32(fIni.Readini("flood", auth));
            }
            if (Convert.ToInt32(ctime()) >= num)
            {
                fIni.RemoveItem("flood", auth);
            }
            return (fIni.Readini("flood", auth).Length > 0);
        }

Jeg får føglende fejl: System.OverflowException: Value was either too large or too small for an Int32

Fejlen kommer af denne linje: num = Convert.ToInt32(fIni.Readini("flood", auth));

Det skal siges, hvis filen ikke indholder authet, så skriver den nye ctime ind. Men lige så snart man står i flood.ini
[flood]
auth=ctime

Så kommer den med den fejl der, og jeg kan umiddelbart ikke lige gætte mig til rettelsen :\
Jeg tjekker via: !tjekflood(auth)
Og står man ikke i tjekflood, så skriver den personens auth i flood.ini via denne:
fIni.Writeini("flood", auth, 5 + Convert.ToInt32(ctime()).ToString());

Håber det er til at forstå :-)
Avatar billede d0t Nybegynder
24. november 2008 - 11:48 #1
Ved ikke helt hvad du mener, og fejlen kan sagtens ligge et andet sted, men har du prøvet løsningen lige til højrebenet?

At bruge Int64 istedet? :)
Avatar billede kattendk Nybegynder
24. november 2008 - 11:59 #2
Error    1    Cannot implicitly convert type 'long' to 'int'. An explicit conversion exists (are you missing a cast?)

Den fejl får jeg hvis jeg skifter 32 ud med 64.
Avatar billede kattendk Nybegynder
24. november 2008 - 15:16 #3
Ctime er på 51227531391, hvis det har noget at sige..
Avatar billede d0t Nybegynder
24. november 2008 - 22:27 #4
public bool tjekflood(string auth)
        {
            Int64 num = 0;
            if (fIni.Readini("flood", auth).Length > 0)
            {
                num = Convert.ToInt64(fIni.Readini("flood", auth));
            }
            if (Convert.ToInt64(ctime()) >= num)
            {
                fIni.RemoveItem("flood", auth);
            }
            return (fIni.Readini("flood", auth).Length > 0);
        }

Giver det den fejl du skriver?
Avatar billede kattendk Nybegynder
25. november 2008 - 08:08 #5
Nej det giver ikke fejl.

Dog virker det ikke som det skal, da jeg kun kan bruge commandoen én gang. Den sletter ikke indholdet hvis Convert.ToInt64(ctime()) >= num?
Avatar billede d0t Nybegynder
25. november 2008 - 12:50 #6
Prøv at debugge igennem koden, og så se hvilke værdier dine variabler har..
Kan være der er en anden fejl til at

fIni.RemoveItem("flood", auth);

Ikke fjerner indholdet,

for resten af kode ser fornuftig nok ud..

Ellers så smid hele koden ind :)
Avatar billede kattendk Nybegynder
25. november 2008 - 13:48 #7
Den fjerner ikke indholdet, men et andet sted jeg bruger removeitem, der virker den fint.
Avatar billede kattendk Nybegynder
26. november 2008 - 14:30 #8
Fandt ud af det var den her, fIni.Writeini("flood", auth, 5 + Convert.ToInt32(ctime()).ToString()); der var fejlen.

Den skal se sådan ud:

fIni.Writeini("flood", auth,Convert.ToInt32(ctime() + 5).ToString());

d0t, læg et svar så deler vi, som tak fordi du prøvede.
Avatar billede d0t Nybegynder
26. november 2008 - 14:40 #9
Cool, godt du fandt ud af det :)
Avatar billede kattendk Nybegynder
26. november 2008 - 14:50 #10
Ja og tak for hjælpen :-)