Avatar billede pixar13 Nybegynder
24. november 2008 - 14:03 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

XP Drivere Til EasyNote BG46-U-013D

Hej allesammen.

Jeg ønsker drivere til en Packard Bell EasyNote BG46-U-013D
Informationer omkring hardware kan ses her: http://support.packardbell.com/dk/item/?pn=PC12ED0191&g=2000

Point gives hvis alle driverene findes. Tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. november 2008 - 14:15 #1
Undskyld spørgsmålet, men er det ikke blot at klikke på fanebladet Driver ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. november 2008 - 14:22 #2
Nu fes den ind XP drivere.
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. november 2008 - 14:25 #3
Hvis du gerne vil køre med XP, hvorfor køber du så en maskine til Vista ?

Det bliver mere og mere problematisk at finde drivere til XP for ny hardware. Desuden kører Vista mere stabilt end XP.
Avatar billede pazau Nybegynder
24. november 2008 - 17:11 #4
Hvis du gerne vil prøve noget nyt, er Linux en mulighed. Men som Dragonknight siger, så er det svært at finde drivere til XP for nyere computere.
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 17:19 #5
slå UAC fra i kontrolpanel i brugerkontrol

bliv Superadministrator
Slå super administrator account til

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv    Net user administrator /active:yes
6. Tryk enter

Fra nu af kan superadministrator vælges fra login skærmen. Accounten er uden password, så dette skal selvfølgeligt sættes.

Fjern superadmin funktionen igen

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv    Net user administrator /active:no
6. Tryk enter

rod lidt med tune vista

i start-alle programmer-tilbehør-commando promt-kør som administrator
prøv at skrive det her

netsh int tcp show global  og tryk enter

så vil du opdage at flere ting i vista er ikke aktiveret

ændret i min til dette
skaleringstilstand enabled
chimney enabled
niveau for automatisk optimering o.s.v. higlyrestricted
tilføjelsesprogram til provider o.s.v ctcp

hvis der manglede hastighed i xp kunne man rode med MTU og der fandtes programmer der kunne det

nu kører min ligesom win xp selv om slubberten er mere ram krævende.
den er ligeså stabil som xp selv om den er mere udsat for rootkits

tillykke med dit projekt med at finde win xp drivere -
Avatar billede pixar13 Nybegynder
24. november 2008 - 17:36 #6
Tak for svarene. Pazau; Det var svært at finde en 12" bærbar med xp, med samme specifikationer, til den ønskede pris. Det er vel også underordnede?

Treatmenice; Jeg forstår ikke hvad jeg skal bruge dit svar til :)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 17:50 #7
hvad er det du ikke forstår
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 18:02 #8
det er sådan noget som det her du skal rode med i vista hvis den er langsom.

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/reduce-system-restores-disk-usage-in-vista

eller hvad er problemet med din vista siden du er utilfreds.
Avatar billede pazau Nybegynder
24. november 2008 - 18:36 #9
Treatmenice:

Jeg tror at det er dig der ikke har forstået det. :)
Han har Windows XP på sin computer, og beder om hjælp til at finde drivere til sin computer, som passer til Windows XP.
Avatar billede pazau Nybegynder
24. november 2008 - 18:39 #10
Pixar13:

Jeg ved så ikke hvad du skal bruge din bærbar til, men der findes jo de nye Netbooks som har en 10" skærm.

Blandt producenter jeg kender som producere eller som ønsker at producere disse Netbooks i nærmeste fremtid er:

Acer, HP, Lenovo, Dell, MSI, og den producent der introducerede disse små bærbare: ASUS.
Avatar billede pazau Nybegynder
24. november 2008 - 18:44 #11
Mininotes som de også kaldes, leveres af de fleste mærker med enten Windows XP eller Linux Ubuntu.

En rigtig godt sted at starte:
http://www.pcworld.dk/art/10351?page=1
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 20:35 #12
pazau
måske har jeg ikke forstået det men hvis den er født med vista hvad er så problemet for det er den vel.der jeg vil hen er som der er flere der også har antydet-det er utroligt svært at finde drivere til xp til en maskine der er født med VISTA

dette er vista drivere
http://support.packardbell.com/dk/item/?pn=PC12ED0191&g=2000

er det ikke vista så om jeg har misforstået noget ja det kan da godt være

nu er det sådan at det ikke er mig der har linket til vista siden men spørgeren og derfor går jeg ud fra at den er født med vista på maskine.
Avatar billede pazau Nybegynder
24. november 2008 - 22:33 #13
Problemet er åbenbart at han ikke er tilfreds med Vista, og derfor har installeret XP på den istedet. Packard Bell har så ikke lavet drivere til Vista, og det sætter jo brugeren i lås hvis vedkommende vil have en anden version af Windows end Vista.

Jeg skiftede selv fra Vista fordi at den ikke var kompatibel med de spil jeg gerne ville spille. Gad ikke købe Windows XP, så installerede Ubuntu og installerede Wine. Og det virker nu. :)
Avatar billede Slettet bruger
24. november 2008 - 23:40 #14
det står der ikke noget om at han har. han henviser til en maskine med vista på.

så spørger han om drivere til den samme maskine men med drivere til xp.

det er det der er det svære.
Avatar billede pixar13 Nybegynder
26. november 2008 - 17:38 #15
For lige at slå det helt fast

Ja, jeg købte en maskine med Vista. Jeg vil have XP på den, da xp bare passer mig bedre. Jeg ønsker ikke at købe ny computer, for at få et andet styresystem. Og nej, de nye små netbooks var ikke tilstrækkelige til mine behov.

Hvis i skal skændes må i gøre det i en anden tråd. Jeg lukker. Det ser ikke ud til at de dukker op her.

Tak for hjælpen til dem der har bidraget med noget konstruktivt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. november 2008 - 11:01 #16
Held og lykke med din søgen !
Avatar billede pazau Nybegynder
27. november 2008 - 15:16 #17
Jeg skændes ikke med Treatmenice, jeg forklarer ham bare hvad det var du var ude efter. Men held og lykke med din søgen.