Avatar billede dytten Nybegynder
27. november 2008 - 08:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problemer med at sende mails

Kører winxp med servicepack 3 ie7 og pludselig vil min outlook express ikke sende mails men gerne modtage. Fejlmeddelelsen ser sådan ud:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'dytten1@hotmail.com'. Emne 'test', Konto: 'm1.1968.telia.com', Server: 'gcbomail.ngdc.net', Protokol: SMTP, Svar fra server: '513 Relaying denied.', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 513, Fejlnummer: 0x800CCC79

min udbyder er parknet, og jeg har tjekket at jeg har den korrekte server smtp som er gcbomail.ngdc.net

Så er lidt i vildrede. Nogen forslag??
Avatar billede peet-49 Novice
27. november 2008 - 08:23 #1
Prøv at sende en mail til dig selv.
Avatar billede dytten Nybegynder
27. november 2008 - 09:02 #2
samme fejlmeddelelse
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 10:48 #3
Parknet tilbyder vel en webmail ? Får du samme fejl hvis du sender fra den ?
Avatar billede dytten Nybegynder
27. november 2008 - 16:12 #4
parknet tilbyder kun en webmail hvis man har en mailadresse hos dem. Min mailadresse er hos telia. Men hvis jeg prøver at sende fra en anden web-mail vilm den heller ikke
Avatar billede davidchristensen Praktikant
25. december 2008 - 04:03 #5
Hej - og god jul. Jeg har også Parknet og sidder netop (sent julenat :) og skal sende en mail, men den siger det samme.. 513.. Fandt du ud af hvad fejlen er?
Avatar billede dytten Nybegynder
01. januar 2009 - 19:32 #6
Umiddelbart var det driftforstyrrelser hos Parknet. Pludselig virkede det igen. Håber det samme er sket for dig:o)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
03. januar 2009 - 09:55 #7
Ja, det virker igen nu. Dejligt :)
Avatar billede dytten Nybegynder
03. august 2009 - 19:17 #8
Well det løste sig jo af sig selv