Avatar billede l4sse Nybegynder
30. november 2008 - 22:35 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

kryptering / sikkerhedsaktivering

Hvordan kommer jeg ind på min trådløse router ?

Har re-installeret windows og en af de mange ting jeg ikke fik gemt var kodeordet til routeren, og kan ikke finde instl. cdén.
Ved det, Sjusk, men hjælp mig please alligevel ..
skal vel ha fat i routerens "hjemmeside" eller noget.. ??
har prøvet på Topcom.dk

Det er en TOPCOM WBR 654
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
01. december 2008 - 02:08 #1
du kan gå ind i kontrolpanel og netværks forbindelser og så trådløs netværks forbindelse find der hvor der står default gateway, den ip kan du prøve at skrive i din browser, så skulle du komme ind i routeren..
Avatar billede atomicjoker Nybegynder
01. december 2008 - 02:14 #2
Har lige fundet en brugsvejledning til routeren, den har en ip der heder  192.168.1.1
http://tools.topcom.net/userguides/Skyr@cer%20PRO%20WBR%20654%20-%20E-NL-FR-D-SW-DK-NO-FI-SP-PT.pdf
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2008 - 12:49 #3
Og har du skiftet kodeordet i routeren, og du ikke kan huske det, så er der ingen anden vej end at resette routeren, og derefter sætte den op på ny.

Mellem powerstikket og WAN stikket på bagsiden, er en meget lille knap, som du skal holde inde i ca. 5 sekunder, så er routeren tilbage til default values.
Når det er gjort, så er Username admin og Password også admin. Husk at det er case sensitive.
Avatar billede l4sse Nybegynder
01. december 2008 - 17:10 #4
hvor er det nemt når man ved hvordan....
Tak for hjælp og brugsvejledning