Avatar billede hdefte Nybegynder
01. december 2008 - 21:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sweep et array

Jeg skal tjekke en kalender som er bygget op i et array med nogle sommerhuse. Jeg skal tjekke det på hyttenavnet og i de pågældende uger som man sætter ind som parameter.
hvordan finder jeg ud af om hyttenavnet optræder i de pågældende uger?
Det jeg har lavet indtil videre:
public void reserverHytte(String hytteNavn, int ugeFra, int ugeTil, Kunde)

        if (mKalender.equals(hytteNavn))
            {
              reserverHytteGUI.errorMessage("Hytten er lejet ud");
            }

Det er det jeg har lavet indtil videre, og jeg ved det er ret så forkert men har simpelthen ikke kunne finde en måde at kører det array igennem for at tjekke.
Nogen som har nogle gode ideer?
Avatar billede kalp Novice
01. december 2008 - 21:36 #1
for (String hytte : mKalender) {
  if(hytte.equals(hytteNavn))
reserverHytteGUI.errorMessage("Hytten er lejet ud");
}

hvis din mKalender er et array af strings.. men det er noget tæt på det der vil jeg mene.
Avatar billede hdefte Nybegynder
01. december 2008 - 21:38 #2
Mange tak, det vil jeg prøve at kigge lidt på :)
Avatar billede hdefte Nybegynder
02. december 2008 - 12:53 #3
Kan du oprette et svar så jeg kan give dig point, da svaret hjalp mig hen mod den rigtige løsning. :)
Avatar billede fastpoint Nybegynder
02. december 2008 - 13:09 #4
Det får du her=)
Avatar billede kalp Novice
02. december 2008 - 13:11 #5
svar - beklager er på arbejde
Avatar billede hdefte Nybegynder
02. december 2008 - 13:18 #6
Sådan der.. :)
Og god arbejdslyst.