Avatar billede fomse Nybegynder
06. december 2008 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke vise danske bogstaver

Hvordan får jeg vist æ, ø og å?
Er ved og oversætte en kalenderplugin til Wordpress! Har lidt problemer me dat få æ, ø og å til at virke!
Har fundet ud af jeg i koden skal skrive æ for æ men hvordan ser Æ, Ø, ø, Å og å så ud?
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2008 - 21:53 #1
<ole>

Du skal bare skrive æ for at få æ, men du skal sørge for at få styr på, hvilket tegnsæt dine dokumenter og DB-tabeller bruger - samt at dine dokumenter er gemt med samme tegnsæt

/mvh
</bole>
Avatar billede fomse Nybegynder
06. december 2008 - 21:54 #2
olebole> Kan du udbybe det?
Avatar billede simotho Nybegynder
06. december 2008 - 21:57 #3
tror det har noget med dit charset at gøre :)
Avatar billede fomse Nybegynder
06. december 2008 - 22:02 #4
Hmmm! Der er en indbygget editor i Wordpress, hvis jeg bruger den og bare skriver æ ø og å så virker det, men hvis jeg retter filerne i HomeSite inden jeg loader dem op, så virker det ikke. Må så bare anvende editoren i Wordpress.....
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
06. december 2008 - 22:25 #5
det var da ikke specielt optimalt. Lyt til de andre
Avatar billede olebole Juniormester
06. december 2008 - 22:33 #6
Tjaahhh ... hvis du absolut insisterer på dén løsning, så må du jo bare bruge Wordpress  =)