Avatar billede krogstrup Nybegynder
08. december 2008 - 23:01 Der er 3 kommentarer

Persits AspJpeg versus Dimac w3Image

Hej alle

Jeg står overfor at skulle kassere gamle ASPImage (fra ServerObjects.com) som efterhånden giver mig megen hovedpine !!!

Det er vigtigt for mig at vælge en billedebehandlings-komponent fra et større, ældre og anerkendt udviklingsfirma.

Jeg er indtil videre faldet over disse 2 kandidater:

1) AspJpeg fra Persits.com
2) w3Image fra Dimac.net

Har du en holdning til hvad/hvem jeg bør vælge og hvorfor, hører jeg MEGET gerne fra dig. Giv også lyd hvis du har et helt 3. bud...

Hilsen David
Avatar billede keysersoze Guru
09. december 2008 - 17:48 #1
jeg har benyttet begge og har fordele ulemper ved begge så det er svært at vurdere desværre - alt afhængig af hvad du skal bruge det til og hvad serveren understøtter kunne .NET måske benyttes?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. december 2008 - 18:33 #2
Jeg har desværre ikke kastet mig ud i .NET endnu, så jeg har brug for en "old fashion" classic ASP + komponent løsning.

Det absolut primære behov er helt ordinær indlæsning af billeder i diverse formater og efterfølgende resize + evt. konvertering til JPG format uden at dette vælter serveren eller æder al hukommelsen op.
Avatar billede langthjem Nybegynder
11. december 2008 - 10:22 #3
Jeg bruger selv, og vil anbefale, ASPJpeg. Fordi den understøtter flere filformater, og den er bedre dokumenteret. Den kan læse og arbejde med bl.a. JPEG, GIF og PNG. Derudover har den gode overlay funktioner og mange indstillinger for antialiasing på tekst.