Avatar billede tgjensen Nybegynder
09. december 2008 - 17:09 Der er 11 kommentarer

ene pc kan kun komme på lokalt på netværk

Kan kun komme på lokalt med den ene pc på mit netværk... har en smc router der kører trådløst.  har to pcer.. den ene gang sagtens komme på nettet båede over lan og over wireless. den anden kan gkun komme lokalt på med begge ting.. kører xp på den der kan komme på og wista på den der ikke kan,
Avatar billede Jensen DK Novice
10. december 2008 - 07:04 #1
Avatar billede tgjensen Nybegynder
10. december 2008 - 19:07 #2
står ikke noget om problemet
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
11. december 2008 - 22:32 #3
Det er vel ikke såen at du måske har noget IPv6 kørende på vistaen, som kunne drille på WAN siden.
Kan de 2 se hinanden??
Avatar billede tgjensen Nybegynder
13. december 2008 - 09:12 #4
jeg får tildelt en ip adresse på begge pcer og ipv6 er slået fra . . fandt en side hvor der stod det kunne være et problem.
ja de kan se hinanden.

har været inde og læse på vista pcen som er den der kun kan komme på lokalt, og der forslår at der er et problem med dns servern... kan det hjælpe nogle?
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
15. december 2008 - 18:14 #5
Ja, men det er ikke dns en er gal med hvis den ene kan komme på internettet. Så er det opsætningen på vista du skal kigge på...
Så gå ind I "kør" tast "cmd" og lav en "ipconfig /all" husk space efter g!
Kig efter om de får de samme oplysninger DNS Gateway osv
Avatar billede tgjensen Nybegynder
17. december 2008 - 18:33 #6
jeps samme gateway. og subnetmaske... er virkelig irreteret over det her..
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
20. december 2008 - 05:37 #7
ok, har du kontrolleret at der ikke er spærret/...ikke åbnet,(enten via mac-adr./ip-adr for din vista i routeren?
Kan der være en eller anden form for "forældre/voksen-kontrol" på din vista som gør at den spærrer for internettet.....?
en ved snart ikke hvad en skal gøre...:-/????
Avatar billede dustie Mester
21. december 2008 - 06:52 #8
Om det er DNS kan du hurtigt teste ved at pinge fx. "217.116.236.225" og se om der så er hul igennem (det er forøvrigt eksperten.dk).
Avatar billede tgjensen Nybegynder
28. december 2008 - 09:35 #9
giver svar når jg kommer hjem
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
29. december 2008 - 08:00 #10
Hvis DNS virker på XP´en er der ingen grund til at kontrollere, det der er interessant er at Vista åbenbart ikke vil tillade internet trafik, men gerne lan trafik...
Avatar billede tgjensen Nybegynder
20. januar 2009 - 17:51 #11
hej undskyld den lange vente tid men har været ude og rejse.

kan godt pinge ud i verden med vista maskinen.
har tjekket forældre kontrol og firewall er slået fra.

jeg har prøvet at sætte den direkte i min router fra fullrate kan heller ikke komme på der.

nogle andre ideer?