Avatar billede perav Nybegynder
09. december 2008 - 23:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Overfører mail samt kontaktpersoner fra OE til Outlook

Dette er lidt specielt, jeg har købt ny pc med Vista samt install Office 2003 på denne.
På min gl pc som desværre "døde" brugte jeg Outlook Express, disse mapper fra OE har jeg dog kunne trække ud fra den gl HD men hvordan får jeg dem ind på den nye pc med Vista /Outlook.
I første omgang ville jeg importerer dem men det kunne man ikke, så tænkte jeg om man kunne install. OE på Vista og så lægge mapperne ind den vej for så bagefter at importerer fra OE til Outlook, er dette muligt?
Avatar billede wham Nybegynder
10. december 2008 - 00:44 #1
Har du prøvet http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HA100799191033.aspx
(lidt nede på siden under "When Outlook and Outlook Express are installed on different computers"
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 02:21 #2
Jeg tror ikke du kan installere Outlook Express på Vista, men der burde findes Windows Mail på den. Det er afløseren for Outlook Express.
Du kan følge denne guide til at få dine mails over i Windows mail:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/53e5df86-5ffb-43cf-a0c8-164e3fe7994f1030.mspx

Og så derefter importere fra Windows Mail over i Outlook.

Husk ikke at slette dine mapper fra Outlook Express inden du er sikker på de findes igen i Outlook.  :-)
Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2008 - 17:44 #3
vejmand: Jeg benyttede din fremgangsmåde og fik også alle meddelelser samt adresserkartotek over i Windows Mail, men hvordan får jeg så importeret fra Windows Mail til Outlook, for jeg kan ikke vælge Windows Mail i Importen?
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 18:02 #4
Hmm, det er jeg ikke helt sikker på.
Windows mail var jo ikke opfundet da Outlook 2003 blev lavet....

Har du prøvet de muligheder der er i importen?

Jeg prøver lige at søge på sagen.....
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 18:06 #5
Er der en mulighed for at eksportere i windows Mail?

Jeg har desværre hverken Windows Mail eller Outlook 2003, så jeg kan ikke tjekke...
Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2008 - 19:33 #6
Ja der er seperat Eksport og Import, men når man vælger eksport Skriver den: Vælg det format som du vil eksporterer email til! Her har man så 2 muligheder enten  Microsoft Exchange eller Microsoft Windows Mail
Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2008 - 20:03 #7
Hurra Hurra så langt så godt :-)
Jeg prøvede at vælge Microsoft Exchange så fik jeg alle mine mail ind på plads i Outlook. Nu mangler jeg så bare at få mine adresser ind og det er ikke så nemt, nu har jeg prøvet på forskellig vis uden held.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 20:11 #8
Jeg er bange for at jeg ikke kan hjælpe videre. Havde det bare været Outlook 2007 havde der været en mulighed for at importere fra Windows mail.

Håber der kommer én forbi med en løsning.
Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2008 - 20:15 #9
Det er helt iorden for jeg har faktisk fået det meste til at virke, nu mangler jeg blot at få mine kontakter ind ellers må jeg skrive dem ind manuelt :-( (der er 150 stk.)
Men tak for hjælpen indtil videre.
Send et svar så giver jeg point.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 20:26 #10
Velbekomme, det ville da godt nok være træls at skulle skrive 150 kontakter ind manuelt.  :-)
Avatar billede perav Nybegynder
10. december 2008 - 20:44 #11
Nej det var ikke så slemt jeg havde jo alle kontakterne liggende men jeg kunne ikke importerer dem ind i Outlook men når jeg dobbeltklikkede på en enkelt kontakt oprettede den automatisk et nyt kort i adr. kartoteket så det tog mig bare et kvarters tid så lå de der hvor de skulle ligge.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. december 2008 - 21:00 #12
Oki, godt du fik det fikset.
Og tak for point.  :-)