Avatar billede pugmaxi Nybegynder
10. december 2008 - 08:40 Der er 8 kommentarer

Internet forsvinder kun på nogle computere

Hej

Lidt lidelseshistorie.
Jeg har en Webspeed (eller Yousee) via kabel-tv og dertil koblet en D-link DIR-635. Jeg bruger ikke wireless delen grundet de problemer jeg har haft.
Mit lille netværk består at 2 stationære PC'er samt konens og min egen laptop som af og til er koblet.
Problemet er at på begge de stationære forsvinder internettet efter noget tid efter opstart. Specielt hvis man er blevet på den samme side og der derfor ikke har været aktivitet et stykke tid.
Det sjove er at hvis jeg så kobler min laptop til og bare lader den køre uden at bruge den forsvinder forbindelsen IKKE på de andre PC'er. Endda, hvis forbindelsen er fosvundet kan jeg koble min laptop til og når den så er startet virker PC'ernes net igen?????????????
Jeg har gennemgået opsætningerne for LAN connection på min laptop og de stationære og kan ikke finde nogen forskel.
Nogen med en god idé ?
Jeg skylder at sige at jeg har opdateret drivere på både Routeren og netkort uden at det gjorde nogen forskel.
På forhånd tak.
Mvh j m
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
11. december 2008 - 22:27 #1
Hmmm kunne lyde som noget med "keep alive" agtigt som du har på laptoppen, men ikke på de stationære, kan være at du har overset det da du sammenlignede opsætningerne??
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
12. december 2008 - 08:19 #2
Hej Blackadder68. Det eneste jeg har kunnet finde er noget power-saving på de stationære, som lukker ned for netkortet når maskinen står idle. Det har jeg så bedt den om at lade være med. Derudover kan jeg ikke se at der skulle være noget specielt 'keep-alive' noget sted. Kender du specifikt til noget ?
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
12. december 2008 - 10:07 #3
Hjalp det?
njaaahh, ikke godt nok til at jeg kan forklare hvad det er. Kender lidt til princippet...
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
12. december 2008 - 12:19 #4
Nej det hjalp desværre ikke.
Af og til må jeg ind og sætte den igen, da den åbenbart bliver glemt, men det er ikke konsistent med at internettet 'forsvinder'.
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
12. december 2008 - 12:41 #5
Når nu dit internet forsvinder, virker dit LAN så??
Jeg er i øvrigt ikke helt sikker på hvad du mener når du siger at det forsvinder....
Kræver det en genstart af pc at få kontakt igen, hvis du vel at mærke ikke sætter laptoppen til??
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
12. december 2008 - 16:03 #6
Ja nu bliver jeg selv usikker.
Når jeg ikke længere kan komme på internettet tjekker jeg først om der er aktivitet på kablet (den gule lampe ved kablet blinker) og det gør det. Så tager jeg en ipconfig for at se om ip-adr. er væk. Det er den ikke. Og ja det kræver at jeg genstarter PC'en for at få adgang til internettet igen. Hvorvidt jeg kan se de andre PC'er på mit LAN har jeg faktisk ikke prøvet. Er det ikke bare ping til ip-adr. på de andre ? Tak for din tålmodighed :-)
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
15. december 2008 - 17:50 #7
Den er altså lidt kringlet denne her :-)... meeen vi giver ikke bare såen lige op
Hvilke OS´er har du på de forskellige maskiner??
Avatar billede pugmaxi Nybegynder
16. december 2008 - 08:12 #8
Jeg har XP med SP2 på samtlige maskiner.