Avatar billede hvamjensen Nybegynder
10. december 2008 - 23:06 Der er 8 kommentarer

Problemer med at tilgå server/filestation

Hej,
Jeg har problemer med at komme på min server (synology ds-106j filestation/photo) fra ekstern ip-adresse 87.63.205.xxx samt fra egen mac (når jeg siger "opret forbindelse til server" og angiver serverens ip-adresse, som er fast, får jeg en timeout og en fejlkode 36). Jeg kan derimod godt gå på den fra min egen interne ip-adresse. 192.168.1.XX
Samtidig bliver jeg smidt af nettet ca. hver halve time nu.
Har forwardet port 21, 80 og 5000 til serverens interne ip - 192.168.1.xx - og har tildelt serverens mac-adresse den faste ip også.
Hvad mangler jeg, og hvorfor bliver jeg hele tiden smidt af?
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
11. december 2008 - 22:06 #1
Det kan være en formulerings-hickup meenøhh, du skriver at du angiver serverens ip, fra ekstern ip....Hvis den er fra ekstern, skal du så ikke angive din wan-ip, og så lade din router om resten, når nu du har forwardet???
Jeg har søgt på din fejlkode, men ikke fundet noget....
Skal lige for god ordens skyld oplyse om at mit kendskab til MAC er =0 :-/
Avatar billede hvamjensen Nybegynder
12. december 2008 - 11:38 #2
Det, jeg mener, er, at jeg godt kan komme på serveren, hvis jeg indtaster dens ip 192.168.1.xxx i min browser.Men hvis jeg vil "gå gennem" min computer og oprette adgang (ikke via internet), så kan jeg ikke - og det vil sige, at jeg ikke kan komme ind og filadministrere osv.
Samtidig kan andre ikke få adgang til den udefra, hvilket de gerne skulle kunne ved at taste min eksterne ip 87.63.205.xxx:5000.
Jeg er ikke den store it-haj, så det kan sagtens være en helt elementær fejl, jeg begår. Jeg har dog haft den oppe at køre på en anden adresse, og jeg mener, jeg gør de samme ting her. Har dog fået ny router, så måske den skal have upgradet firmware, det ved jeg ikke, om det kan hjælpe?!
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
12. december 2008 - 12:20 #3
jeg mener ikke at du kommer ud på WAN siden når du taster 192.168.1.xxx i din browser, det er så vidt jeg ved bare port 80 (tror jeg nok hehe). Så umiddelbart virker det som om der er noget galt med din opsætning på routeren....WAN siden...da dit web-interface på ds´en virker.
Hvad mener du med at "gå genem din computer"?? mener du mac´s stifinder??
Avatar billede hvamjensen Nybegynder
12. december 2008 - 13:18 #4
Ja lige præcis gennem Finder i mac osX.. Forslag til hvordan jeg opsætter router korrekt?
Avatar billede blackadder68 Nybegynder
15. december 2008 - 18:06 #5
Har du fundet ud af det??
Avatar billede hvamjensen Nybegynder
16. december 2008 - 09:43 #6
Nej desværre.. er stadig helt lost!
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2009 - 18:07 #7
Bør det ikke være nok bare at skrive din eksterne IP-adresse, og altså udelade ":5000"? Det er vel meningen, at din router skal forwarde til din server.
Avatar billede hvamjensen Nybegynder
07. januar 2009 - 13:13 #8
jo - har prøvet, men det gør den ikke!