Avatar billede Pistoleer Praktikant
11. december 2008 - 16:57 Der er 1 kommentar

Opsætning

Hej Eksperter

Jeg har en opgave som er uoverskuelig for mig. Her er beskrivelsen af problemet/opgaven:

1. Jeg har en Zyxel P-2602R-D1A fra fullrate
2. På den er der koblet en Linksys Wireless Router Model WRT54G
3. Mit trådløse hjemmenetværk er sat op og virker ok. Jeg skal måske lige sige at følgende computere er på:

* Den stationære PC - The Original kan man vel kalde den (XP)
* Min bærbare arbejdspc - Lenovo T61 (XP)
* Min kærestes bærbare - Acer et eller andet (VISTA)
* Min nye PC i stuen - HP IQ512 (VISTA)

Alle ovenstående har ingen problemer med at komme på nettet.

Derudover har jeg en Brother Netværksprinter MFC-5840CN og her begynder opgaverne så:

* Hvordan sætter jeg den printer op, så alle 4 PC kan skrive ud på denne?
* Er det muligt at samle al sin musik på den PC i stuen, HP IQ512 med Vista, og jeg så eksempelvis kan høre det på min bærbare arbejdspc (XP)?
* Og er det muligt at gøre dette uden at 'svække' sit forsvar udadtil mod al det skidt der florerer på nettet?

Jeg håber jeg har gjort mig forståelig i ovenstående ellers er jeg mere end villig til at uddybe.

Mvh Thomas
Avatar billede riversen Nybegynder
12. december 2008 - 05:24 #1
1: Ligesom en IP... giv den en IP, subnetmaske og evt. gateway.
2: Ja, du kan dele det fra pc'en. Der er masser af forklaringer på eksperten om dette.
3: Din router beskytter allerede mod angreb en del angreb fra nettet. Du kan desuden lave undtagelser i din firewall kun tiltænkt det subnet du befinder dig på.