Avatar billede thomasabcd Nybegynder
12. december 2008 - 01:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Symbolsk link i asp.net

Hej,

hvordan laver jeg et symbolsk link i asp.net?

Jeg er ikke helt med på, hvad det egentligt er, men har brug for at lave ét.

Kan det sammenlignes med URL-rewriting?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 01:42 #1
Hm.

Normalt betyder et symbolsk link et alternativt navn til en fil eller directory i et
Unix/Linux fil system.

Ikke specielt ASP.NET relevant.
Avatar billede Syska Mester
12. december 2008 - 10:28 #2
Hvis vi måske kan få grunden/tanken ... eller i hvad sammenhæng det måske skal bruges, så er der helt sikkert en, enten arne eller jeg som kan komme med en løsning ...

Symbolske links er ikke rigtig noget der findes i windows verden, kun at man kan mappe et andet drev ind på en mappe, hvis man løber tør for drev bogstaver.

// ouT
Avatar billede locke Nybegynder
12. december 2008 - 11:47 #3
Det er ikke kun drev man kan lave links til, men alle mapper.

I vista er det udvidet til også at gælde filer.
Avatar billede Syska Mester
12. december 2008 - 18:51 #4
hmmmm, var jeg faktisk ikke klar over ... synes aldrig jeg er stødt på nogen af tingene hverken i xp eller vista ... men når du siger der er der ... så vil jeg da se hvad det kan ...

// oUT
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2008 - 19:40 #5
Der er ikke symbolic links i XP - det er en ny feature i Vista.

http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS_symbolic_link
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365680.aspx

Check dog den meget beslægtede:

http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS_junction_point

som går tilbage til Windows 2000.

Jeg har aldrig set featuren anvendt i praksis.
Avatar billede locke Nybegynder
13. december 2008 - 11:07 #6
Det er f.eks. særdeles anvendeligt ved deling af mapper, hvis man har flere spredte mapper, som skal deles under én.
Avatar billede locke Nybegynder
13. december 2008 - 11:09 #7
Junction points er lidt det samme som hard links. Hvor Vista har både hard og soft links.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
22. december 2008 - 11:08 #8
Hej,

en partner havde bedt mig sætte det op, men det er vist ikke nødvendigt alligevel. I skal have tak for jeres kommentarer. Smid et svar, så får I point.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2008 - 00:44 #9
.