Avatar billede lovebuine Mester
15. december 2008 - 20:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mac pro og windows xp

har fået et godt tilbud om at købe en mac pro, jeg har hørt de er kanon hurtige, men jeg skal bruge den til winxp, fordi jeg skal spille på den osv. hvem har erfaring med det? kan man det uden problemer?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
15. december 2008 - 20:13 #1
Ja, det er der ingen problemer i. Der følger en CD med hvor alle nødvendige drivere ligger på, så du installerer bare Windows XP og sætter denne CD i som laver resten af arbejdet. OS X er dog helt sikkert værd at prøve.
Avatar billede lovebuine Mester
15. december 2008 - 20:21 #2
OS X er styresystemet til mac pro ik?? der kan man vel ikke spille need for speed eller bruge messenger vel?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
15. december 2008 - 20:43 #3
Microsoft messenger findes i en Mac version. Den kan hentes herfra:
http://www.microsoft.com/mac/products/messenger/default.mspx

EA har ikke været ret konsistente med at udgive deres spil til Mac, men Need For Speed Carbon virker for eksempel på OS X. Hvis du skal spille, så skal du nok installere Windows til dine spil. Som sagt er det meget let, så det er nok ikke et problem.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
15. december 2008 - 20:46 #4
Du kan læse mere om OS X her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X

Mange foretrækker OS X frem for Windows, da det regnes for mere sikkert, er hurtigere og generelt bedre bygget. Jeg bruger det selv til daglig, men jeg har også Windows på min computer til hvis jeg en sjælden gang skal bruge det .
Avatar billede kox Nybegynder
17. december 2008 - 20:33 #5
Jeg skiftede selv til Mac for knapt 2 måneder siden. MÅTTE bare have den nye alu MacBook. Yummie yummie yummie den er lækker.
Jeg har også misbrugt min krop med windows gennem mange år og har installeret Windows XP på en del af harddisken. Der følger software med OS X der håndterer installeringen af Windows samt hvilket system der skal startes op med. Under opstart trykker man Alt-knappen og kan så vælge om man vil køre 100% Windows eller 100% OS X. Det hedder Bootcamp og er let at installere, der findes også en udførlig brugsforvirring på Apple's hjemmeside.
Bootcamp er som sagt med OS X men du skal have en Windows XP eller Vista licens. Drivere til Windows er på OS X-skiven.
Det eneste jeg nu bruger Windows til er at tilgå banken med. Det er noget mere omstændeligt med OS X. På alle andre områder har jeg vænnet mig til og foretrækker OS X.
Og så er det altså bare dobbelt så fed hardware som den hedeste PC-drøm du kan forestille dig. Touch-padden er super super super fed. Både fordi den er så stor og hele pladen er knap. Samt muligheden for at bruge multi finger gestures.
1 finger flytter musen rundt (ja ja det kan en PC jo også.
1 finger tryk er musetryk (også som PC men herefter ophører ligheden).
2 finger let tryk er højreklik
2 fingre der køres rundt er scroll både op-ned og højre-venstre. Den vænner man sig til iløbet af 3 sekunder og kan herefter ikke forestille sig at man har undværet den funktion så længe.
3 fingre vandret frem/tilbage f.eks. på en webside eller i et billedarkiv.
4 fingre op viser skrivebord ned igen tilbage til det aktive vindue.
4 fingre ned giver exposé som viser alle de åbne vinduer og man kan klikke på det vindue man vil arbejde med.
4 fingre vandret viser åbne applikationer. Som man kender det med Alt+Tab som man kender på Windows.
(det er kun på de nyeste MacBook's + MacBook Pro's at alle ovenstående gestures virker på)

Jep er blevet totalt fan-boy af min MacBook og kunne blive ved i timevis men vil nøjes med at konkludere: Jeg er helt tilfreds med skiftet. (Tror nu ingen er i tvivl:-))
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
18. december 2008 - 08:11 #6
Om det er mere omstændigt at tilgå banken kommer helt an på hvor ringe deres løsning er. Hos Nordea er det det fx fuldstændig det samme som på Windows...
Avatar billede kox Nybegynder
18. december 2008 - 13:52 #7
Ja OK skulle måske lige have noteret at jeg har Danske(lorte)bank. Det virker kun optimalt med IE. Med firefox og Safari skal man have en kodedims som en lille lommeregner der genererer en ny kode hver gang man logger på. Det er skandaløst ringe fra DK's største bank, men sådan er det nu engang.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
27. december 2008 - 18:35 #8
var det svar nok på dit spørgsmål?