Avatar billede palito Nybegynder
16. december 2008 - 19:09 Der er 4 kommentarer

Hent tilfældige værdier fra et array

Hej, jeg vil gerne lave en funktion, der henter forskellige værdier fra et array. Funktionen skal udskrive værdierne som et array - hvad enten der kun er 1 værdi eller flere værdier.

Der burde da være en indbygget php-funktion til dette, men jeg kan ikke finde sådan en :-(
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. december 2008 - 19:26 #1
Avatar billede yHec Novice
16. december 2008 - 20:47 #2
Du kan også blande et array, og så tage det antal værdier ud, du skal bruge:
http://dk.php.net/manual/en/function.shuffle.php

/y
Avatar billede palito Nybegynder
16. december 2008 - 21:16 #3
tak. smid et svar michael_stim
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. februar 2009 - 14:14 #4
Samler ikke på point, læg selv et svar og accepter ;o)