Avatar billede dmy Nybegynder
17. december 2008 - 18:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kritik på kommende design

Jeg kunne godt bruge en masse kritik og idéer til mit nye design på mit kommende firma, hvor jeg i fremtiden vil tilbyde hjemmesidedesign samt fotografering.

http://www.dianadesign.dk/design_firma/index.php
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 19:30 #1
Hej Diana

Dejlig enkel side.
Dog er den måske lidt for "bar" sådan overordnet set - ikke mange farver. Men jeg kan godt lide enkeltheden i det hele. Bare undgå for meget tekst - det latinske tekst, der er der nu, er ALT for meget - hold det ultra, ultra enkelt, så det er designet, man fokuserer på.

Måske skal der tilføjes en lille bitte smule forklarinde tekst til billederne i bunden, som der kan klikkes på. Et ord eller to som overskrift på hvert billede ville være fint, men lige nu er det umuligt at gennemskue, hvad der betyder hvad.

Og én lille ting til: Teksten på dine menuknapper er noget utydelig, synes jeg. Den ser sløret ud. Og det samme gælder nogle af dine billeder i bunden, samt de "knappenåle", der er sat i billederne. Det kunne da godt være helt skarpt; eller hvad?

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2008 - 19:33 #2
OG DIT LOGO! Det er sikkert helt med vilje, men det er rimelig besværligt at læse. Ærgeligt :(

  // Steeven
Avatar billede dmy Nybegynder
17. december 2008 - 22:05 #3
Ja har længe været bange for den er for bar, tænkte måske det kunne hjælpe med noget baggrunds pattern af en art, slog bare tanken fra mig igen, da ingen andre havde nævnt noget på udvikleren, men synes egentlig du har ret, der mangler noget.

Havde også tænkt at der skulle være tekst som forklare billederne på siden, men det kommer altså...

Hmm det med utydeligheden må jeg vist lige se på. Også især hvis det er i banneret, det går jo ikke, når folk jo skal have en fornemmelse af hvad det er med det samme de kommer ind på siden.

Tak for din kritik ;-)
håber der er flere herinde med gode råd?
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
18. december 2008 - 20:39 #4
Jeg kan godt lide farverne, men synes designet ligger lige på grænsen til at være for kedeligt og for bart i forhold til, at du tilbyder hjemmesidedesign. På sådan en hjemmeside hvor mulige købere vil se dine referencer m.m., er det vigtigt, at du viser, hvad du kan - og det er især vigtigt, at du har et godt design, der viser dette.

Derudover synes jeg, at du skal ændre logoet til noget personligt. Kender den font, du har brugt, og den holder ikke ;) . Lav et personligt logo, du vil bruge, og som kan gengives i alle dine designs eventuelt.
Avatar billede dmy Nybegynder
19. december 2008 - 09:15 #5
Ja jeg har også gjort op med mig selv at der skal noget på baggrunden, efter to personer som mener den er for bar, så tror jeg at jeg burde have lyttet til min første indskydelse.

Omkring logo fonten, så har du ret, måske jeg skal finde noget bedre eller evt. eller lave en selv.

Har lige lavet mindre rettelser på designet, se min anden version her, der er desværre ikke nået at komme baggrund på endnu, men arbejder på at finden den helt rigtige baggrund.

http://www.dianadesign.dk/design_firma2/index.php
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2008 - 09:45 #6
Bedre, bedre, bedre!
Den gule farve manglede klart på den forrige version, kan man nu se. Der er kommet mere varme ind over siden.

  // Steeven
Avatar billede dmy Nybegynder
19. december 2008 - 10:45 #7
Tak for det ;-) jeg kan også bedst lige denne version også pga grafikken, som nu er brugt til et formål.

Der mangler selvfølgelig noget baggrund, leder efter det helt rette, som lige gør så siden ikke ser så bar ud, men uden det fjerner fokus.

Har i nogen idéer der?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2008 - 13:53 #8
Hmm... Umiddelbart bør det jo nok være en baggrund, der passer til temaet, som du har lavet siden efter. Altså slankt og simpelt men i samme tema som det der store 'græs'-billede fx.
Symboliserer dette 'græs'-billede noget bestemt?

  // Steeven
Avatar billede dmy Nybegynder
20. december 2008 - 09:30 #9
Ja jeg er i fuld gang med at finde den baggrund hmm synes det er lidt svært hehe har næsten lyst til at starte helt forfra..

Græs billedet er en af mine egne fotografier, faktisk det billede som jeg har haft rigtig mange hits på. Og da min side også kommer til at omhandle min fotografering, synes jeg det var smart at bruge mine egne fotos.

http://www.sxc.hu/photo/967619
Avatar billede 4zaken Novice
22. december 2008 - 17:04 #10
Jeg ku ellers godt lide det første logo med den der seddel på, men lad sedlen sidde udover logoet, det tror jeg ku være godt.

Held og lykke :)