Avatar billede cbadk Novice
25. december 2008 - 22:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Utroligt høje trafik priser herhjemme

Har undret mig over at vi i Danmark tager næsten 70 % mere for trafik end i udlandet, f.eks. samlignet med tyske priser. Der kan du snildt få 1500 gb med for kun 250, tag f.eks. yourshelter.net som er dansk og nemt og forstå.

Da jeg har været på jagt efter en dansk udbyder med lave priser er jeg kommet frem til dem her:
http://www.activewebs.dk/bestilling/dedikeret-server/1/

de er også de billigste jeg kunne finde når det kommer til prisen på selve den dedicated server.

Kender i nogle danske udbydere som tager lavere priser og kender i nogle der har Windows dedicated til cirka samme pris, da jeg nemlig har brugt hele aften på og søge!

/cbadk
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. december 2008 - 23:45 #1
Nu har vi vores egne servere, men vi betaler en smule mindre for trafikken, der har vi dog også en større mængde hver måned hos device.

Hvad de tager for servere m.v. ved jeg ikke noget om da vi som sagt bruger vores egne.

activeweb ser ud til at være bygget op på, at man køber pakker, så køber du større pakke end du bruger betaler du også mere pr. GB, køber du en mindre pakke, så skal du også betale prisen gange 2,5.

Så spm. er om trafikprisen nu er så lav når man først kommer igang :)
Avatar billede cbadk Novice
26. december 2008 - 02:06 #2
selv om man privat gerne vil leje en server til 299+trafik kan det hurtigt blive dyrt, da man nemt kan komme op på 100-500 gb pr. måned.

Har benyttet mig af virtuale servere i mange år. Men ikke engang virtualle servere kan danmark levere til en rimlig pris med trafik ...og det undre mig..men det må vel være fordi danske hosting firmaer ikke tjener så mange penge måske
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. december 2008 - 07:44 #3
Det er jo det, men hvis man bruger 100-500GB så er der forhåbenlig også nogle indtægter.

Priserne i DK er som regel noget dyrer end udlandet, det kommer man ikke udenom, men priserne på trafik er også kommet ret langt ned set i forhold til for 2-3 år siden, der have jeg en hosting virksomhed, der tjente vi omkring 30 kr pr. GB hos nogle kunder.
Avatar billede cbadk Novice
04. juli 2013 - 19:27 #4
Takker :)