27. december 2008 - 10:14Der er
7 kommentarer og 2 løsninger
Stavekontrol glemmer godkendte ord
Jeg bruger Word 2003
Undrer mig over at stavekontrol glemmer alle tilføjede ord, når man reinstallere sin PC Jeg undres lidt, da Word jo husker for hvilket dokumenter, man har godkendt ord i således at fordi men tilføjer ordet i det ene dokument er det stadig ikke ok i et andet dokument Man skulle jo så tro at Word gemte oplysningerne om de tilføjede og godkendte ord i hvert enkelte dokumentfil, men efter en reinstallation kan Word ikke huske nogle af de tilføjede ord mere
Jeg ved ikke om det er det samme i Word 2003, men i Word 2000 ligger brugerordbogen som en fil her: C:\Documents and Settings\Ejer\Application Data\Microsoft\Korrektur
Filen hedder BRUGER.DIC
Jeg vil mene man er nødt til manuel at kopiere den over i en nyinstallation, hvis man vil gemme de tilføjede ord.
Jeg er enig med vejmand i, at man selv må "sikre" sin bruger.dic fil, hvis man reinstallerer pc'en, da reinstallationen jo kopierer en "tom" bruger.dic ind på harddisken.
Til gengæld forstår jeg ikke helt din udmelding om, at Word "husker" de dokumenter, ordene er tilføjet i. Når jeg tilføjer ord til ordbogen, så kender den dem i alle de dokumenter, keg har på min pc/opretter fremover. I modsætning til, hvis jeg vælger Ignorer/Igorer alle. Så gælder ignoreringen af "fejlen", kun det aktuelle dokument.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.