Avatar billede ey Nybegynder
30. december 2008 - 21:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til køb af ny bærbar

Jeg står og skal have en ny bærber til brug i privaten (skal ikke med på farten). Jeg har følgende krav:

- Det skal IKKE være en spille PC der kan køre de vildeste 3D spil.

- Den skal bruges til filmredigering, hvorfor den skal have kraftig CPU og meget ram.

- Jeg downloader ofte via en hurtig forbindelse (50 m/bit), hvorfor harddiskene skal kunne følge med her (eller kræver dette noget andet)?

- Skal være min. 17" skærm

- Skal ikke larme for meget

- Må gerne have bluray og HDMI-udgang og høj opløsning

Jeg har selv kigget på denne fra Sony:
http://vaio.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=VGN-FW21M&site=voe_da_DK_cons&pageType=Overview&category=VN+FW+Series

Den har dog "kun" 16" skærm og 4200 rpm harddiske (ved ikke om man kan få bærbare med højere rpm...).

Hvad siger I til denne Sony?

Jeg vil meget gerne have jeres forslag til en maskine der kan leve op til ovenstående "krav".
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2008 - 11:40 #1
Kender en der har en Sony Vario og han er ganske godt tilfreds med den, den er lækker at se på (lidt ala Mac) - derudover kender jeg ikke noget til Sony
Men spec`s ser meget fornuftige ud på den, du kan jo altid sætte en større/hurtigere HDD i den.

Men jeg vil foreslå et altenativ til den Sony, nemlig denne HP.
Den kan klare den krav og er tillige med større cpu, 2 harddiske i 5400 rpm, 4Gb ram installeret, men med mulighed for 8Gb i det medfølgende 64bit styresystem, 1 HDMI stik osv. (dog ikke blue-ray)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=466116&Specs=true
Avatar billede ey Nybegynder
31. december 2008 - 12:12 #2
Jeg tror det bliver en stationær i stedet, da den lettere kan opfylde mine krav og samtidig til billigere penge.

Som tak for din hjælp får du halvdelen point.
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2008 - 12:19 #3
Tja, opgaven lød på "Hjælp til køb af ny bærbar" og IKKE på Hjælp til køb af ny Stationær :)
Avatar billede ey Nybegynder
31. december 2008 - 12:27 #4
Ved det godt - men har tænkt over det efterfølgende og er kommet frem til, at det ok er bedre og mere fremtidssikret at investere i en stationær.

Jeg har oprettet et nyt spørgsmål her i stedet:
http://www.eksperten.dk/spm/858139
Avatar billede haverslev Novice
31. december 2008 - 12:37 #5
Jo, men så skriv dog at du IKKE vil give points for rigtige svar ;)