Avatar billede q^bone Nybegynder
04. januar 2009 - 16:29 Der er 3 kommentarer

watermark med vinkel

Hej Eksperter.

Jeg sidder og fumler med lidt gejl til min side, men jeg er stødt på et problem.

Jeg har http://www.qbone.biz/folder.png (folder)
og http://www.qbone.biz/fadbamser.jpg (fadbamser)

Det jeg nu ønsker er at lave 1 billede, med folder som baggrund og fadbamser oven på, men fadbamserne skal roteres ca 30grader så de følger mappen.

Jeg har prøvet lidt selv med imagerotate, og jeg får da også roteret fadbamserne og lagt dem oven på, men mine fadbamser bliver skåret ad :(

Her er min kode so-far:

<?php
header("Content-Type: image/png");

$photofile = "folder.png";
$watermark = imagerotate(imagecreatefromjpeg('fadbamser.jpg'), 30, -1);

list($watermark_width,$watermark_height) = getimagesize('fadbamser.jpg');

$image = imagecreatefrompng($photofile);

list($img_w,$img_h) = getimagesize($photofile);
$dest_x = $watermark_width - 50;
$dest_y = $watermark_height - 50;

imagealphablending($image, false);
imagesavealpha($image,true);

imagecopyresampled($image,$watermark,0,0,0,0,$dest_x,$dest_y,$watermark_width,$watermark_height);

imagepng($image);

imagedestroy($image);
imagedestroy($watermark);
?>

Jeg håber nogle af jer eksperter kan hjælpe mig.
Avatar billede q^bone Nybegynder
04. januar 2009 - 16:33 #1
Hov, jeg glemte lige at tilføje link til min php fil der laver billedet:
http://www.qbone.biz/album.php
Avatar billede majbom Novice
04. januar 2009 - 17:10 #2
du er nødt til at lave det ny billede større når du roterer det, da det vil blive både bredere og højere, når det kommer til at stå på højkant...
Avatar billede majbom Novice
23. januar 2009 - 23:12 #3
fik du det til at virke?