Avatar billede ibhansen Nybegynder
05. januar 2009 - 14:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skrive fil til database

Jeg forsøger at gemme ind fil i en database via en hjemmeside, men kan ikke helt få det til at fungere, indholdet af filen er ikke rigtigt, der står bare "System.Byte[]"

Min kode er:

Byte[] binary = new Byte[FileUpload1.PostedFile.ContentLength];
        binary = FileUpload1.FileBytes;

        OdbcConnection con = new OdbcConnection();
        string mysql = System.Configuration.ConfigurationManager.ConnectionStrings["ConnString"].ConnectionString;

        con.ConnectionString = mysql;
        con.Open();

        OdbcCommand cmd = new OdbcCommand();
        cmd.CommandText = "INSERT INTO filer (filnavn, filindhold, fil) values ('" + FileUpload1.FileName + "', '" + binary + "', '" + FileUpload1.PostedFile.ContentType + "')";
        cmd.Connection = con;

        OdbcDataReader reader = cmd.ExecuteReader();

        reader.Read();
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. januar 2009 - 15:25 #1
Du skal bruge parametre, for at indsætte binære data.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.data.odbc.odbcparameter.aspx

Hvis du bruger MySql, vil jeg tro det er bedre at bruge MySql's egne ADO.NET providere, i stedet for at bruge ODBC.
Avatar billede ibhansen Nybegynder
05. januar 2009 - 18:20 #2
Fedt tak, har rodet med det længe uden at kunne få det til at virke:)
Avatar billede aaberg Nybegynder
06. januar 2009 - 08:00 #3
Fik du det til at virke nu?

Du skal bare spørge, hvis du skal have noget mere information.
Avatar billede ibhansen Nybegynder
06. januar 2009 - 17:30 #4
Undskyld jeg var lidt uklar:) Ja, fik det til at virke - tusind tak. Bare smid et svar.
Avatar billede aaberg Nybegynder
07. januar 2009 - 08:17 #5
:-)