Avatar billede cantona2000 Nybegynder
07. januar 2009 - 08:24 Der er 1 kommentar

Kan ikke synkronisere efter at have stoppet MobileMe.

Hej Eksperter.

Jeg har en Iphone og en Imac. Jeg har i en prøve periode brugt MobileMe til at synkronisere trådløst imellem disse to. Men jeg ønsker ikke at forlænge mit MobileMe abb da jeg syntes det er for dyrt.

Mit problem er at Itunes stadig skriver at min kalender og mine kontakter bliver synkroniseret trådløst - den skriver også at ændringerne skal laves i min iphone (men jeg kan bestemt ikke se hvor, selv om jeg har godt styr på det meste).
Jeg vil bare gerne have min Itunes tilbage til at synkronisere alt det jeg beder den om igen - lige som før mobile me, hvor jeg kunne sætte flueben i hvad jeg ønskede synk - men med kabel. Hvordan gør jeg det ? En reinstallation af Itunes er vel en mulighed, men skal jeg så igennem søgning af bibliotek igen, hvad med mine købte sange katelog, forsvinder de ikke osv......
Jeg glæder mig til hjælp :-)
Avatar billede kox Nybegynder
08. januar 2009 - 09:30 #1
I telefonen under mailindstillinger skal du vel slette din MobileMe konto? Ligeledes skal du i Systemindstillinger under "internet & netværk" rette indstillinger for MobileMe
Når du har tilsluttet din iPhone til computeren kan du i venstre lodrette menu klikke på iPhonen. I vinduet kommer der forskellige faneblade. Under hver enkelt kan du sætte hak i hvad du vil synkronisere.
Inden du tilslutter iPhonen til din iMac kan det være en god ide, efter så store ændringer som du vil lave, at sætte fluebenet "Slå automatisk synkronisering af iPhone og iPod fra" så du kan indstille i iTunes hvad der skal synkroniseres og hvad ikke. Når du har fået styr på det hele, kan du fjerne fluebenet igen. Du finder det under iTunes indstillinger under fanebladet enheder.
Det er nok også en god ide med en sikkerhedskopiering inden du går igang:-)