Avatar billede yamaha24 Nybegynder
09. januar 2009 - 16:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Edb biksen. Advarsel..

Har købt en mobiltelefon til min datter for et halvt år siden hos Edb-biksen,efter den har været til reperation for 5 gang har vi ønsket at ophæve købet,men det kan man ikke hos dem,de kan ikke finde ud af købeloven,Når man ringer til dem henviser de til at man skal kontakte dem pr mail,når man så gør det beklager de meget,men derudover gider de ikke svare på mail.
SÅ EN MEGET STOR ADVARSEL FRA MIN SIDE MED AT HANDLE MED EDB-BIKSEN DET ER ET FUSKERFIRMA..
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. januar 2009 - 17:33 #1
Efter 3 forsøg på repation, skal de efter købeloven give dig en helt ny mobil.
Avatar billede strych9 Praktikant
09. januar 2009 - 18:54 #2
yamaha24 -> Det er ikke det rigtige forum at beklage sig over en online butik i. Din klage hører til hos forbrugerstyrelsen.

Jeg kan se at edbbiksen.dk er en e-mærket butik. For at få det mærke skal man følge visse love, samt visse etiske regelsæt. Det er nok næppe så galt som du giver udtryk for med din galde her. Hvad ville du synes om at nogen sad anonymt i et forum og svinede dig til i den her sag? Du ville sikkert blive sur over at nogen, uden at du kunne gøre indsigelse, satte dit gode navn og rygte over styr, ikke sandt?
Eksperten er ikke et brokke-forum, så du kan feks lave din egen lille webside i stedet hvor du kan sidde og bitche over, at dem du handler med ikke giver dig ret bare fordi du har set Kontant og Basta et par gange. Så kan du sætte point på spil her når du har behov for hjælp til siden.
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 19:21 #3
Nøglen må være, at DU sørger for, at have helt styr på købeloven. Så kan du direkte fortælle dem, hvad de skal gøre og hvad du (og de selv) har ret til i den situation.

  // Steeven
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2009 - 20:19 #4
Hvis telefonen har kostet mere end 800 kr. så klag til forbrugerstyrelsen.

Pkt. 1.2.2:
"Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg."

Vil anbefale dig at lukke her.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
10. januar 2009 - 15:33 #5
Ok det var bare en oplysning,jeg har prøvet at ringe de siger at man skal bruge mail,det har jeg gjort,så henviser de til alle mulige andre fks,Sony callecenter.
Efter havede ringet til dem og at fået at vide at det er dem der sælger varen der skal sørge for retur penge ,og igen skriver til dem erkender de pludselig at det er dem der skal sørge for at løse sagen,der efter svare de ikke mere på mail,ligemeget hvor mange gange jeg mailer til dem.

Hvis man er et seriøst firma hen viser man ikke til alle mulige andre,det er jo ikke forbrugeren der skal kunne købeloven det er først og fremmest købmanden selv.

Jeg har sendt klage til forbruger.dk og e-mærket er også blevet informeret i sagen,hvis nogen mener at det ikke er rigtigt det jeg skriver er de meget velkommen til at informerer edb biksen om hvad er står skrevet her.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
10. januar 2009 - 15:36 #6
john_stigers, skriver om at lukke det vil jeg gerne men hvordan gør man det.

Med venlig hilsen Troels Nielsen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2009 - 15:40 #7
lav svar og accepter eget svar.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
10. januar 2009 - 15:56 #8
Ok det prøver jeg ,tak for hjælpen.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. januar 2009 - 16:26 #9
Du skriver "Hvis man er et seriøst firma hen viser man ikke til alle mulige andre".

Dvs at du er en af de som tager i Føtex og køber en computer hvor den jo er BILLIG. Når den så går i stykker så tager du den derned og smækker den på disken og forventer at kassedamen fixer den? Vågn op mand.. sådan fungerer det jo ikke i dag. Det kan da godt være at der engang i 80'erne var nogle radio/tv forhandlere som kunne fixe et gammelt skident lumatron tv på deres eget værksted, men det er altså passé. Ting fixes igennem hotlines i dag og det må du leve med. Eneste farbare alternativ her er hvis du sendte telefonen til edbbiksen, og DE så ringede til samme hotline og fik præcist samme resultat. Men hvis du vil have den service, så skal du helt ærligt til at finde nogle andre butikker og ikke gå efter det billigste billige på dagen.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
10. januar 2009 - 17:43 #10
Det jeg skriver er,at jeg ønsker blot at få pengene tilbage,modellen er åbenbart dårlig,edb-biksen vil gerne reparer den,de henviser til Telecare i Kbh,og der har jeg så været 5 gange,nu syndes jeg ikke rigtigt at jeg gider at bruge mere tid på at på den telefon. derfor kontakte jeg dem,siden svare de ikke på mailen,det er såmen det.

Jeg forventer ikke at telefondamen eller den person der behandler mail hos edb- biksen fikser noget, men bare de gider at give lidt lyd fra sig, med hensyn til mit problem.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
13. januar 2009 - 11:23 #11
Et mere passende sted at skrive: http://www.trustpilot.dk/evaluate/www.edbbiksen.dk