Avatar billede martinlind Nybegynder
12. januar 2009 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installere MSSQL2008 express fra Kommandolinen

Er der nogen der kender nogle parametre der virker så jeg kan installere fra cmdline, har prøvet en del af de ex. jeg kan finde men de duer ikke, jeg skal installere fra et program og skal derfor kunne installe unden at kende admin password og den slags.
Brugeren der kører mit program skal bare være admin på maskinen....

Nogle idér
Avatar billede arne_v Ekspert
12. januar 2009 - 16:45 #1
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. januar 2009 - 09:26 #2
Jep, og jeg har prøvet alt, jeg kan kun få den installeret med en kendt user/passw og det er ikke det jeg vil.
Avatar billede martinlind Nybegynder
13. januar 2009 - 10:22 #3
forsøgt med :
Setup.exe /QS /Action=Install /FEATURES=SQLENGINE /INSTANCENAME="XXXYYZ" /SQLSYSADMINACCOUNTS="BUILTIN\Administrators" /SECURITYMODE=SQL /TCPENABLED="1" /ADDCURRENTUSERASSQLADMIN="True" /SQLSVCSTARTUPTYPE="Automatic" /SQLSVCACCOUNT="NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE" /SAPWD="xxxxyyyzz"

og får denne fejl :
The following error occurred:
The credentials you provided for the SQL Server Agent service are invalid. To
continue, provide a valid account and password for the SQL Server Agent service.

Error result: -2068578304
Result facility code: 1204
Result error code: 0

Please review the summary.txt log for further details

HÆÆÆÆLP !!!
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2009 - 04:13 #4
Fejlmeddelsen atyder at det er /AGTSVCACCOUNT som skal angives.
Avatar billede martinlind Nybegynder
15. januar 2009 - 13:47 #5
Har fået det til at funke :-)