Avatar billede balk Nybegynder
14. januar 2009 - 13:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Replace kørt fra javascript

Hej eksperter

Jeg har en Accessdatabase med en masse adresser. Jeg er vant til at arbejde direkte i databasen i dets eget interface og forespørgsler.

Jeg er ved at gøre alle funktioner tilgængelige via javascripts og html som forbinder til Accessdatabasen. Det har indtilvidere ikke været noget problem. Men nu jeg er stødt på en udfordring:

Replace funktionen som virker fint inde fra Access, lader ikke til at ville køre fra javascriptet. Er der nogen der har nogle ideer?

conn.Open(strConn);
var SQL = "UPDATE [Mødeservice data] SET [Mødeservice data].MødeserviceSammensat = Replace(Replace(Replace(Replace(Replace(Replace([adresse] & [postnummer],' ',''),',',''),'.',''),'-',''),'è','e'),'é','e') WHERE [Mødeservice data].MødeserviceSammensat Is Null;"
rs.Open(SQL, conn);
conn.Close();
Avatar billede terry Ekspert
14. januar 2009 - 14:30 #1
Dont know much about javascript so I cant give an example, but an idea might be to create an update query in Access which contains the UPDATE SQL you show above.

Then from your java code you need to execute the update query in Access.
Avatar billede balk Nybegynder
16. januar 2009 - 09:52 #2
Efter at have kigget meget rundt på nettet virker det ikke som om der findes en konkret løsning udover at køre et VBscript via HTML-siden som kører en macro der er indlagt i databasen. Tak for kommentaren. Hvis du vil have points må du lægge et svar.
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2009 - 10:18 #3
It should be possible to directly execute a query in Access (stored query) from VBSCRIPT

http://www.stardeveloper.com/articles/display.html?article=2000031701&page=2
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2009 - 11:25 #4
thanks and a nice weekend to you