Avatar billede infam Nybegynder
15. januar 2009 - 11:16 Der er 6 kommentarer

Hvilke lyd drivere?

Hej jeg har lige skiftet mit bundkort ud, og i den forbindelse har jeg mistet min lyd. Jeg bruger det onboard lydkort der sidder på bundkortet (modsat før, hvor jeg brugte et lydkort). I stedet for lyd gennem mine højtalere, er jeg nu beriget med en træls biblyd, hver gang jeg foretager mig en handling (fra den der lydting der er monteret kabinettet).

Jeg er ret sikker på, at problmet bliver løst med nogle drivere, men jeg er i tvivl om hvilke jeg skal bruge.

Bundkortet hedder

MSI P7NGM Digital, GeForce 9300, m-ATXSocket-775, DDR2, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

Lydkort - 7.1 surroundkanal

Når jeg prøver på at afspille noget i winamp får jeg følgende fejlmeddelse; Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configurarion. Error code 88780078.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 11:26 #1
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2009 - 11:28 #2
Realtek High Definition Audio Driver

der ligger 2 forskellige og jeg ved ikke lige hvorfor en det er
Avatar billede infam Nybegynder
15. januar 2009 - 11:42 #3
Jeg får meddelelsen "Denne driverpakke omfatter ikke en driver til understøttelse"
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. januar 2009 - 00:36 #4
Der fulgte vel en driverCD med sammen med bundkortet, så der kan finde de korrekte drivere, eller hvis der ligge til mere end et bundkort, så lad driverinstallationen søge de forskellige drivere igennem til den finder den rigtige.

Ptj_11
Avatar billede infam Nybegynder
16. januar 2009 - 04:05 #5
Hej

Jep, fandt jeg ud af. Bare underligt, at den ikke installerede det første gang. Nu havde jeg godt nok løst problemet selv, men hvis du vil have dine point, så smid lige et svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. januar 2009 - 02:10 #6
lige meget. Brug du dem på noget vigtigere
ptj_11