Avatar billede rvm Nybegynder
16. januar 2009 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rækkefølge for load af XLA

Jeg har en række xla'er, der bliver loaded automatisk. En af dem (der er købt udefra og som jeg ikke kan ændre i) tager fat i Mappe.xls, hvilket betyder at jeg altid når jeg lukker Excel, bliver spurgt om jeg vil gemme ændringerne i Mappe1 - også selvom jeg ikke har arbejdet med Mappe1.

Min umiddelbare løsning er at lukke Mappe1 fra en af mine egne xla'er før brugeren ser Excel.

Men det skal jo så være den sidste xla, der bliver loaded som den kode skal ligge i.

Hvordan finder jeg ud af rækkefølgen, så jeg får placeret min kode i den sidste loadede xla?
16. januar 2009 - 12:58 #1
Hej Richard

Et gæt kunne være den række følge XLA'erne står i Reg.DB under HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Excel\Options
og hedder OPEN, OPEN1, OPEN2 etc.

Jeg ved altså ikke, om disse tal betyder noget som helst, men det kan du jo teste :-)
Avatar billede rvm Nybegynder
16. januar 2009 - 14:14 #2
Hej Flemming

Godt forsøgt, men desværre ikke løsningen...

De xla'er der står i registreringsdatabasen under den sti er tilføjelsesprogrammer og xla'er, der specifikt er valgt. Men de xal'er, der ligger i addins er netop ikke valgt (de skal jo åbne automatisk)og står derfor ikke i registreringsdatabasen.
Avatar billede rvm Nybegynder
21. januar 2009 - 13:53 #3
Efter test med forskellige filnavne, så ser det ud som om filerne bliver åbnet i alfabetisk rækkefølge.
21. januar 2009 - 19:47 #4
ha - det kan man bare se