Avatar billede djmaster Nybegynder
16. januar 2009 - 17:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort til brug i andet end spil?

Er ved at kigge på en ny bærbar til en af mine venner.

Den skal bl.a. bruges til at arbejde med billedredigering.
og ønsker derfor et stærkt grafikkort (og heri ligger det kommende spørgsmål)

Budgettet er rimlig stramt og ligger på max 6000kr.

1. Jeg har fundet en HP med et 9600M GT kort med 512mb ram, men i og med at bærbaren ikke skal bruges til spil, ville der så ikke være en større gevinst i at spare på grafikkortet (evt. nøjes med et ikke dedikeret) og bruge pengene på bedre CPU og flere ram?

Så vidt jeg lige er informeret er det så ikke kun spil og Adobe Photoshop CS4 der kan benytte kræfterne i et godt dedikeret grafikkort. Eller tager jeg fejl!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. januar 2009 - 20:33 #1
Giver dig ret i begge spørgsmål.
Avatar billede djmaster Nybegynder
17. januar 2009 - 12:04 #2
Udemærket. Spørgsmålet for lige lov til at stå til imorgen. Men du kan ligeså godt ligge et svar nu :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. januar 2009 - 20:45 #3
:)