Avatar billede freeman Nybegynder
17. januar 2009 - 00:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk til Lenovo T61?

Hej,

Jeg vil have en større harddisk sat i min Lenovo T61, men jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg kan bare kan købe en hvilken som helst harddisk i 2.5, og så sætte den i?

Jeg har fundet følgende: http://www.harddiskx.dk/shop.aspx?id=128266&mid=4986 - hvor der står den passer til.

Umiddelbart vil jeg dog gerne have en større disk, hvis muligt, og har derfor naturligvis kikke på EDBpriser. Desværre jeg har ikke nogen idé om, hvilken anden type harddisk på +200Gb er passer til den.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede dammstam Nybegynder
17. januar 2009 - 01:42 #1
Hejsa.

Nu har jeg selv en T61 hvor jegselv lige har købt en ny disk. Jeg vil anbefalde en Samsung 2.5" størrelsen er lige meget så længe det er samme fabrikat som IBM/Lenovo køre med passer de. Lenovo har nemlig gjort at du ikke kan sætter andre mærker i uden at du skal opdatere bios. Men med en Samsung så ruller det bare. "dog hus at installere OS ;)"

held og lykke.
Avatar billede freeman Nybegynder
17. januar 2009 - 02:05 #2
Jamen det lyder da herligt, at det er muligt :) Den 80Gb som sidder i pt. er virkelig alt for lidt... Af ren nysgerrighed, hvilken type/størrelse har du købt?
Avatar billede freeman Nybegynder
17. januar 2009 - 12:41 #3
Avatar billede john.doe Nybegynder
17. januar 2009 - 14:39 #4
dammstam: det var da en ordentlig gang lort du der fik lukket ud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
for det første så er Lenovo maskiner ikke låst til noget bestemt mærke og for det andet så er samsung de dårligste diske og for det tredie så er det vigtigt om det skal være ide eller s-ata harddisk.
freeman: ud fra den du selv har fundet på edbpriser så er det en ide harddisk du skal bruge og IKKE den sidste som du linker til da det er s-ata den vil ikke passe i.
Men ide harddiske så stor som du kan finde den er ok.
Avatar billede freeman Nybegynder
17. januar 2009 - 22:55 #5
John.doe: Er du sikker på at det kun er IDE diske som passer til bærbaren?
Avatar billede john.doe Nybegynder
19. januar 2009 - 12:20 #6
nej det er jeg ikke, men den du linker til i dit spørgsmål er en ide, nummer 2 er en s-ata, men gå ind på ibm.dk og indtast model nr. i øverste højre hjørne så kan du finde driver og specifikationer (om det er ide eller s-ata) på din maskine