Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2009 - 14:12 Der er 8 kommentarer

mangler installationscd

Hej

Jeg skal hos svigermor have ryddet op på hendes Acer Travelmate 2430. Vil lave en clean install af alt.
Installations-cd'en med windows xp home kan vi dog ikke finde, men jeg kender vores licensnummer!
Er det muligt (og lovligt) at downloade alle installationsfiler til windows xp home, når jeg har licensnummer (som jeg så også vil aktivere).

Alternative forslag er også velkomne!
Avatar billede geforce3 Praktikant
18. januar 2009 - 14:20 #1
lån en cd :P men den key der står under bunden, det er nok en OEM, og den skulle ikke virke med en alm. cd ... AFAIK ...
Avatar billede klatten Nybegynder
18. januar 2009 - 14:25 #2
jah, du har jo ret i at det er en OEM der er installeret her... virker nok ikke med andre cd'er.... øv!!!
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2009 - 14:45 #3
du skal bare låne en OEM cd magen til det der er installeret
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 14:49 #4
Det er en OEM -Ok. Men er den en OEM som kun passer til Acker? Mange OEM CD'er
passer, ligesom Ratail windows, til alle maskiner. Prøv at låne en. Det kan muligvis
gå godt med installationen, og når du har den rigtige nøgle, skulle den være hjemme.
Noget ander er så, om du har driverne til bundkort, grafikkort og lydkort.
Men det kan du forhåbentlig finde på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2009 - 15:05 #5
Acer benytter normalt en recovery partition.
Den tilgås ved at tase <ALT>+<F10> når computeren startes op.
Virker det ikke, er "D2D recovery" sikkert er deaktiveret i BIOS
(D2D = disk-to-disk) - Tryk på <F2> under opstart for at komme i BIOS
Mener at du skal ind i MAIN for at komme til at enable D2D
Avatar billede klatten Nybegynder
19. januar 2009 - 13:10 #6
haverslev>
Det jeg vil forsøge med næste gang, jeg er hjemme hos svigermor. Kiggede i stifinderen for at se om der var et ektra boot drive (som jeg kender det fra HP maskiner), men da det ikke så sådan ud udelukkede jeg den mulighed... (og da svigermor samtidig påstod, at der var en windows cd et eller andet sted, gjorde det det heller ikke nemmere).

Tak for foreslagene om at låne en cd, men jeg kender ikke nogen andre der kører xp home.
Avatar billede geforce3 Praktikant
19. januar 2009 - 13:56 #7
Det er ikke altid boot drevet er synligt, du skal nok ind i disk manageren for at se det... =)
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2009 - 15:19 #8
Du kan prøve at få "sviger" til at se om den skjulte partition skulle optræde i Diskhåndtering: (eller som geforce3 siger disk manageren):
H-klik på denne computer, vælg Administrer, klik på linien Diskhåndtering i venstre side. I højre side vil der bliver vist forskellige enheder, som c-drev osv.