Avatar billede netmet Nybegynder
22. januar 2009 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion dv51160eo - problemer med lyden

Har lige tændt min nye pc for første gang og så er der problemer med lyden! Irriterende... Nå men jeg får hele tiden en sort skærm/knap op, der indikerer, at jeg er ved at justere lyden - hvilket jeg overhovedet ikke er!. Når jeg klikker på lyd i nederste højre hjørne af menubaren, så står lyd-indikatoren og nærmest ryster op og ned. Den flytter sig altså hele tiden lidt op og lidt ned. Prøvede så lige at deaktivere lydenhederne (jeg idiot!!!)med det resultat, at jeg nu slet ikke kan finde dem igen. Er ved at give op - kan I hjælpe mig?
Vh.
Mette
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2009 - 21:36 #1
Prøv at gå ind enhedshånterin og klik på + udfor Enheder til Lyd, video og spil
H-klik på de linier der der derunder og vælg fjern
Genstart pc`en og lad windows finde og installere dem igen:

(Vista) Start --> Kontrolpanel --> enhedshåndtering

(XP) Start --> Kontrolpanel --> System --> Hardware --> enhedshåndtering (XP)
Avatar billede netmet Nybegynder
22. januar 2009 - 21:48 #2
Hej Haverslev - min redningsmand ;-)

Jeg åbnede lydpanelet og deaktiverede alle lydenheder, fordi den som sagt hakkede og hele tiden viste billedet for volume på skærmen. Har genstartet flere gange og har nu også kørt systemgendannelse, men ingenting hjælper. Tror jeg bliver nødt til at kontakte HP i morgen... Tør sgu næsten ikke pille mere ved den.
Avatar billede haverslev Novice
22. januar 2009 - 22:07 #3
Har du prøvet mit forslag ? - der sker intet ved at prøve det, den installere det hele igen
Den registre blot enhederne igen og finder og installere driverne igen - det er de samme drivere der hele tiden har lagt/er installeret på maskinen :)
Avatar billede netmet Nybegynder
26. januar 2009 - 17:52 #4
Tak Haverslev - jeg deaktiverede lydkortene og aktiveret dem igen og nu virker det.
Avatar billede haverslev Novice
26. januar 2009 - 19:11 #5
Fint, så lægger jeg et svar :)