Avatar billede christinam Nybegynder
25. januar 2009 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ekstern Hardisk og computer med vista..

Jeg har en ekstern harddisk, som viker fin på min bærbare med xp, men på 2 forskellige bærbare med vista, kan jeg ikke få den til at virker.

Når jeg sætter harddisken til computeren popper der ikke noget vindue op, og viduet "min computer" sigr "not responding". lige så snart jeg tager stikket fra den eksterne ud, er computeren normal igen med det samme.

I kontrolpanelt- device manager- kan man se den eksteren er tilkoblet, men kan ikke få lov til at gøre noget, det vindue fryser også.
Jeg har desværre ikke den bærbare med xp ved mig nu.

Håber der er nogen den kan hjælpe mig med det..

Mvh. Christina
Avatar billede justrace Novice
25. januar 2009 - 14:38 #1
Det kunne være et strøm-problem. Er der ekstern strøm til den?
Avatar billede christinam Nybegynder
25. januar 2009 - 15:52 #2
Jeg kan se at den er tilkoblet, men jeg kan ikke få adgang til den. Windows explorer siger not responding når jeg prøver at få adgang til den. Det samme gør device manager når jeg prøver at få adgang til den via der.
Avatar billede christinam Nybegynder
25. januar 2009 - 15:53 #3
og forresten, ja det er ekstern strøm til den
Avatar billede christinam Nybegynder
26. januar 2009 - 22:43 #4
Nu viser det sig at samme problem er der med min bærbare med xp. Er der ingen der kan hjælpe??
Avatar billede jaze Nybegynder
26. januar 2009 - 22:46 #5
Hmm lyder som om din harddisk prøver at bruge et drev bogstav der allerede er taget, tjek evt. dette under diskhåndtering.

Hvis du har en kortlæser af den ene eller anden art tilsluttet, prøv at pil den fra.
Avatar billede christinam Nybegynder
26. januar 2009 - 22:50 #6
Har ingen kort læser, og har nu prøvet på en 4 computer, der ikke er en bærbare og med xp, og der virker det. nu spørger jeg måske lidt dumt, men er diskhåndtering det samme som device manager? :-)
Avatar billede jaze Nybegynder
26. januar 2009 - 22:52 #7
ikke helt, men du kan finde den næsten samme sted :D

Højreklik på denne computer -> administrer -> Under lager er diskhåndtering

Skriv hvis du er det mindste i tvivl :D
Avatar billede christinam Nybegynder
26. januar 2009 - 23:01 #8
Min computer er på engelsk så er ikke helt sikker på hvor jeg skal hen? :-) og uden at have gjort noget kan jeg nu komme ind på den, men den kører utrolig langsom, og når jeg går ind i min billemappe, er alle billederne væk...?
Avatar billede jaze Nybegynder
26. januar 2009 - 23:03 #9
:S - lyder sært,

Højreklik på My Computer -> administation -> Storage -> diskmanagement
Avatar billede christinam Nybegynder
26. januar 2009 - 23:11 #10
nu er jeg inde i diskmanagement-hvad så :-)den står til at hedde E som den plejer
Avatar billede christinam Nybegynder
25. april 2010 - 17:17 #11
Lukker