Avatar billede netmet Nybegynder
27. januar 2009 - 11:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HP Pavilion dv5 1160eo - skærm tænder og slukker

Jeg har lige købt en HP Pavilion, som nu fungerer fint, bortset fra at den lige pludselig slukker og tænder skærmene (har også en ekstern HP skærm tilsluttet). Der kommer en pop-up, der siger at skærmdriveren ikke svarede, men nu er genoprettet. Den slukker og tænder så et par gange mere og så pludselig laver den 1 million striber i alle farver på skærmen. Dette billede bliver stående, indtil jeg slukker pc'en ved at trykke på power knappen. Den har nu gjort det to gange og jeg ved ikke hvordan jeg undgår det i fremtiden - hvilket jo kunne være rart ;-) Skal jeg installere en ny skærmdriver fra HP.com eller er der andre muligheder?
Tak for hurtigt svar ;-)
Avatar billede haverslev Novice
27. januar 2009 - 18:10 #1
er du ikke lidt uheldig med den pc - sidste gang var det lyden :)

Går udfra at det er en maskine du har fået med præinstalleret Vista.
Men det er vel ikke sådan, at du kører med for høj opløsning eller før høj setting i skærm HZ ? - især når du også kører med ext. skærm.

Hvis ikke ovenstående er problemet, så prøv først
Start --> Kontrolpanel --> enhedshåndtering  - klik på + udfor skærmkort og h-klik på
på grafikkortet og vælg fjern - genstart pc`en og lad indows selv installere igen.

Hvis du efter dette, stadig har hvide stiber på skærmen, så skal du på HP`s hjemmeside og hente/installere grafikkort driveren
Vælg dit styresytem, vælg  "ATI Mobility Radeon Graphics Driver"
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=en&dlc=da&cc=dk&product=3819757&lang=da&
Avatar billede netmet Nybegynder
27. januar 2009 - 19:23 #2
Hej igen Haverslev ;-) Sig mig, laver du ikke andet end at hjælpe mig?
Du har ret, der har været problemer fra starten, men jeg bliver nødt til at se, om det er en DOA eller om det bare er startvanskeligheder, inden jeg returnerer den. Har brugt tid på at installere alle mine programmer, mails osv., så det vil være lidt ærgeligt at skulle aflevere den igen. Nå, jeg prøver dit forslag og vender tilbage.
Vh.
Mette
Avatar billede netmet Nybegynder
27. januar 2009 - 19:24 #3
Ved for øvrigt ikke om jeg kører med for høj skærmopløsning - der stod, at jeg skulle vælge den højeste, hvis jeg var i tvivl. Er det en standard opløsning? Kan se under indstillinger, at begge skærme kan komme ret langt op i opløsning.
Avatar billede haverslev Novice
27. januar 2009 - 19:34 #4
Der er som sådan ikke en "standard" indstilling, blot kan det være at du har fået sat den lidt for højt i f.eks HZ i forhold til din ext.skærm
Nu sidder jeg lige ved en XP maskine, så jeg er ikke helt sikker på at det er sådan i Vista og ATI grafik, men
H-klik på skivebordet, klik på faneblad Indstillinger, klik på knappen Avanceret
klik på faneblad "skærm" og prøv at sætte opdateringshastigheden lidt ned (60-70)
Avatar billede netmet Nybegynder
28. januar 2009 - 07:54 #5
Skærmen står til 60 Hz, som er det laveste, jeg kan sætte den til. Har ikke prøvet at deaktivere driveren endnu, men hvis det sker igen, gør jeg det naturligvis. Svarer du lige, så du kan få nogle points ;-)

- og igen, tusind tak for hjælpen Haverslev - HP burde sgu ansætte dig i support! ;-)
Avatar billede haverslev Novice
28. januar 2009 - 09:47 #6
Selv tak :)
(nu kender jeg tilfældigvis en tidligere HP supporter og nej udfra hans beretninger, så skal jeg ikke være supporter eller noget som helst andet ved HP)
Avatar billede netmet Nybegynder
28. januar 2009 - 10:27 #7
LOL - min ex er ansat i HP og har været det i 18 år ;-) - dog ikke som supporter.