Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 15:30 Der er 21 kommentarer

Nogle kan give tallene ud af denne streng ?

Hej Eksperter...

Er der en der kan levere et script der kan hive alle tallene ud fra denne streng?

Scriptet ser således ud...:
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 15:31 #1
Sorry...

Set objStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
objStream.Type = 1
objStream.Open
objStream.LoadFromFile Server.MapPath("hejsa.jpg")
Response.ContentType = "image/jpeg"
Response.BinaryWrite objStream.Read
objStream.Close
Set objStream = Nothing

Skal bare bruge alle tallene...
Avatar billede tmi Nybegynder
27. januar 2009 - 18:05 #2
Din regex ser sådan ud: /[0-9.]+/ , så skal du bare sørge for at den matcher alle, ved ikke om man gør det med en funktion som i php preg_match_all, eller ved at tilføje en modifier der hedder global.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 18:25 #3
kan du ikke sammensætte et lille script... :)

Jeg bruger asp :)
Avatar billede tmi Nybegynder
27. januar 2009 - 18:49 #4
Kender ikke ASP, sorry ;-) Spørg i ASP i stedet for reg exp.
Avatar billede KLS Novice
27. januar 2009 - 20:52 #5
Dim ResultString, myRegExp, myMatches, myMatch
Set myRegExp = New RegExp
myRegExp.Pattern = "\b\d+\b"
Set myMatches = myRegExp.Execute(SubjectString)
If myMatches.Count >= 1 Then
    Set myMatch = myMatches(0)
    If myMatch.SubMatches.Count >= 1 Then
        ResultString = myMatch.SubMatches(1-1)
    End If
Avatar billede softspot Forsker
27. januar 2009 - 20:57 #6
str = "ljs ifu we0r987231423u42098423oi4u23o47824o2u4"
set rx = new RegExp
rx.Global = true
rx.IgnoreCase = true
rx.Pattern = "\d+"
set matches = rx.Execute(str)
for each m in matches
  response.write m & "<br>"
next
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 21:46 #7
Kan ikke helt se hvordan klshp's skulle trikkes sammen men, din softspot... Den giver ikke det resultet den skulle...! :( se her http://webpigen.dk/match.asp
Avatar billede softspot Forsker
27. januar 2009 - 21:57 #8
Det kan have noget at gøre med, at du indlæser en binær strøm af data som du smider til en tekstfortolkende funktion... jeg tror det vil give nogle komplikationer.

Hvad er det helt konkret du vil opnå?
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 22:02 #9
Tænkte på problemet også... men kan dette måske forbygges ved at indsætte teksten i et txt-dokument og så trække det ud... tror du det vil fungere...?
Avatar billede softspot Forsker
27. januar 2009 - 22:04 #10
Jeg kender ikke til mulighederne i ADODB.Stream-objektet, men er der ikke en mulighed for at vælge formatet af data i output-stream(?), så kunne du muligvis klare det i hukommelsen...
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 22:26 #11
Syntes ikke jeg har kunne finde noget der pasede... fra denne side.. :(
http://www.w3schools.com/ADO/ado_ref_stream.asp
Avatar billede softspot Forsker
27. januar 2009 - 22:29 #12
Jeg er stadig lige nysgerrig for at høre hvad det er du gerne vil opnå? Det kunne jo være der var en alternativ måde at gribe det an på...
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 22:52 #13
Jeg søger simpelhen en form for kode til billedts struktur eller lign. til evt. genkendelse...!
Avatar billede softspot Forsker
27. januar 2009 - 23:08 #14
Prøv evt. at kigge på dette link: http://ghads.wordpress.com/2008/10/17/vbscript-readwrite-binary-encodedecode-base64/

Denne gut har strikket noget kode sammen, som læser binært og omsætter det til base64 (tekst), så du kan arbejde videre med det. Den kræver også at XMLDOM er installeret, men det giver dig i det mindste indholdet af filen som tekst...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2009 - 23:13 #15
Som jeg forstår spørgeren, er der nogle tal vist på selve billedet, som skal hentes ud.
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 23:15 #16
Jeg vil sige... lidt udvidet syntes jeg... kunne du hjælpe mig med at strikke det sammen så det kan bruges :)

Jeg er ikke lige med hvilken en af strengene der skal input pic på...
Og så for jeg en fejl i hans linie 21...
Avatar billede thomas_b Nybegynder
27. januar 2009 - 23:17 #17
erik > lige netop... har du et trick til at hente dem ud ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2009 - 23:25 #18
Nej, bestemt ikke. Det grænser til det umulige.
Avatar billede softspot Forsker
27. januar 2009 - 23:40 #19
Er det fordi du skal bruge netop tallene til noget specielt, eller er det generelt bare for at spore et mønster i billedets data (eller er det simpelthen den grafiske repræsentation af tal du er på jagt efter!?!?)? Hvis det blot er et mønster i selve filen du leder efter så kunne denne udgave måske bruges:

Option Explicit
' common consts
Const TypeBinary = 1
Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8

' getting file from args (no checks!)
Dim inFile
Dim inByteArray, hexEncoded

inFile = Server.MapPath("hejsa.jpg")

inByteArray = readBytes(inFile)
hexEncoded = encodeHex(inByteArray)

Response.Write "Data som hex: " + hexEncoded

private function readBytes(file)
  dim inStream
  ' ADODB stream object used
  set inStream = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
  ' open with no arguments makes the stream an empty container
  inStream.Open
  inStream.type= TypeBinary
  inStream.LoadFromFile(file)
  readBytes = inStream.Read()
end function

private function encodeHex(bytes)
  dim DM, EL
  Set DM = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
  ' Create temporary node with Hex data type
  Set EL = DM.createElement("tmp")
  EL.DataType = "bin.hex"
  ' Set bytes, get encoded String
  EL.NodeTypedValue = bytes
  encodeHex = EL.Text
end function
Avatar billede tmi Nybegynder
27. januar 2009 - 23:50 #20
Så spørgsmålet er i virkeligheden: Kan nogen læse tallene PÅ billedet? Det lyder som om du er ved at lave en virus der kan oprette emails og sende spam? :-p
Avatar billede olebole Juniormester
28. januar 2009 - 15:51 #21
<ole>

Du skal nok lige tjekke reglerne for E:
    http://www.eksperten.dk/spm/861467

/mvh
</bole>