Avatar billede daywalker123 Nybegynder
27. januar 2009 - 20:31 Der er 8 kommentarer

Hvor meget trafik ?

Hej

Jeg er igang med at lave nogle sites færdige til nogle kunder,
i den forbindelse overvejer jeg at leje mig en server -
men hvor meget vil i tro at :
- et småt site bruger, ca. 10 sider og ret statisk
- et mellem site med et mindre community og forum og diverse andet godt

hvor meget bruger sådanne sites ca. af trafik?

Skal jeg have mig en server med 10, 50 eller 200 gb trafik om måneden?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2009 - 20:35 #1
Det statisk er nogenlunde til at regne ud.

trafik per maaned = antal sidevisninger per maaned * gennemsnitlig antal bytes i side inkl. grafik

gennemsnitlig antal bytes i side inkl. grafik - kan du se

antal sidevisninger per maaned - maa dig og kunden kunne komme med et gaet paa
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2009 - 20:36 #2
Et forum er straks mere tricky.

Mit forslag: lav en "normal" session - f.eks. login, kig lidt, smid et enkeklt svar.

Check antal bytes ialt udfra serverens log fil.

Gang op med antal forventede besoeg.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
27. januar 2009 - 20:36 #3
Men er der ikke nogen der har nogle mellem sites kørende som kan komme med et godt bud på hvad et site
bruger om måneden?
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
27. januar 2009 - 20:38 #4
ellers må jeg lige prøve at lege lidt med siderne og se hvad de bruger jo..
Avatar billede htx98i17 Professor
27. januar 2009 - 20:43 #5
10 er rigeligt til start siger mine erfaringer mig.

Så kan du jo se om du har besøgende nok til at skal have mere, som tiden går.
Avatar billede KLS Novice
27. januar 2009 - 20:46 #6
hvis siderne ikke er grafisk tunge sider, og der ikke er meget "uden om's geil" der skal loades, så vil jeg også mene at du skal starte på 10 Gb også se hvad de bruger på en uge.

mange gange bliver trafikken også afregnet som et gennemsnit af 3 måneders forbrug, således at du godt en måned kan gå over 10 Gb og en anden er du under 10 Gb.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2009 - 20:49 #7
Udtryk som "smaa sites" og "mellem sites" er ikke veldefinerede. Man kan ikke estimere
udfra den slags.

Men jeg gaetter paa at det firma du koeber baandbredde fra gerne vil saelge dig mere, saaledes at hvis du starter med 10 og det er for lidt saa kan du hurtigt opgraderes
til 50.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
27. januar 2009 - 20:56 #8
Ved godt det er svært at sige ud fra mine definitioner - jeg ville bare høre lidt
fra nogen der har lidt erfaring omkring trafik på websites..