Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. januar 2009 - 13:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Slideshow, konvertering fra video_TS til mpeg (Nyt )

Jeg har nogle klip, på en dvd. Når jeg sætter dvd i pc, ligger alle filerne i en video_TS mappe, hvori der ligger "bup, ifo & vob" filer i. Da jeg er ved at lave et slideshow i proshow gold, skal jeg ha dem ændret til mpeg filer. Jeg har prøvet blot at omdøbe vob filerne til mpeg, men filerne bliver skadet. Der mangler dele og hakker så underligt. Hvordan gør jeg??

Mvh Marie
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 14:03 #1
Køber dvdfab og konverterer dem rigtigt. dvdfab.com

Ptogrammet er noget af det bedste, og koster under 300,-
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 14:05 #2
... og der følger evigheds opdatering/opgradering med i købet.
Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. januar 2009 - 14:23 #3
hmm...lyder fint. Men hvis man kun skal bruge et program den een gang...så ville det være rart med et gratis program..Findes det mon ikke??
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 14:30 #4
Det gør der afgjort, men min erfaring er at det er hamrende bøvlet, og tager en hulens tid at konvertere.

Men hvor stor en fil handler det om?
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 14:38 #5
... men kan Proshow Gold ikke konvertere .vob-filer?
Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. januar 2009 - 14:57 #6
Der er ca. 40 min. optagelse, hvor jeg kun skal bruge få sekvenser. Ved faktisk ikke om proshow kan, men det kan jeg da lige prøve...
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 15:09 #7
Ok, hvis den ikke kan, kan du så ikke komme størrelsen lidt nærmere en 40 min. Det er ikke nemt at vurdere størrelsen i mb ud fra minutter. :)

Du kan jo bare højre-klikke på mappen video_TS og vælge egenskaber.
Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. januar 2009 - 16:15 #8
Der ser sørme ud som om, at proshow kan konvertere...MEN...det ser ud som om, den laver det samme, som når jeg bare omdøber. Den sådan laver rod i optagelserne. Er vi enige om, at man kun skal bruge "vob" filerne når man skal konvertere?? IFO & BUP skal IKKE med, vel??
Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. januar 2009 - 16:16 #9
Hele video_ts mappen fylder 1,14 GB
Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. januar 2009 - 16:17 #10
Og der er 3 vob filer der fylder: 58.0 KB,  147 MB & 0.99 GB
Avatar billede justrace Novice
28. januar 2009 - 16:31 #11
Prøv lige at download dvdfab og prøv om ikke den kører i en 30 dages uden registrering.
Avatar billede trav4u2 Novice
28. januar 2009 - 18:05 #12
Brug vob2mpg til at omdanne vob(s) til mpg (Intet kvalitetstab)
Hvis du har brug for at opdele mpg-filen; så brug Free Fast MPEG Cut 2.4.2.1. (Intet kvalitetstab)

http://www.svcd2dvd.com/downloads.aspx#VOB2MPG
http://www.freewarefiles.com/Free-Fast-MPEG-Cut_program_30858.html
Avatar billede bobirgit Nybegynder
18. februar 2009 - 19:57 #13
Hov, troede da jeg havde afsluttet denne. Kan i ikke lige gøre jer til et svar? (Hvis det ellers funger på samme måde som det gamle system...hmm)
Avatar billede trav4u2 Novice
18. februar 2009 - 23:49 #14
Jeg samler ikke på points; så tag dem bare selv ;)
Avatar billede bobirgit Nybegynder
18. februar 2009 - 23:55 #15
j
Avatar billede justrace Novice
19. februar 2009 - 06:18 #16
Hvad fandt du ud af med konverteringen?
Avatar billede bobirgit Nybegynder
19. februar 2009 - 10:55 #17
Jeg brugte Proshow Gold, tror den laver lidt ged i det, men skulle kun bruge en del af klippet, så det lykkes for mig den vej:-)