Avatar billede troldkvinde Nybegynder
28. januar 2009 - 18:08 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Fejl: XML-siden kan ikke vises

Hej, jeg er ret ny i asp.net og har nu forsøgt mig med Visual Web Dev. og fået lavet et par sider. Jeg får samme fejl i dem alle sammen når jeg bruger "Publish" funktionen og efterfølgende forsøger at åbne default.aspx, eller hvad jeg nu har lagt som startside, med IE.

Fejlen ser således ud...

XML-siden kan ikke vises
XML-kan ikke vises ved hjælp af typografiarket XSL. Ret fejlen, og klik derefter på knappen Opdater, eller prøv igen senere.

--------------------------------------------------------------------------------

Der var et ugyldigt tegn i starten af et navn. Der opstod en fejl under behandling af ressourcen 'file:///C:/Documents and ...

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Default.aspx.cs" Inherits="TestPage._Default" %>
-^

Koden bag ved selve siden....

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Default.aspx.cs" Inherits="TestPage._Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title></title>
</head>
<body>
    <p>
        Hvorfor får jeg en fejl ?</p>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

    </div>
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede jokkejensen Novice
28. januar 2009 - 19:12 #1
Altså du kan ikke bare åbne default.aspx, den skal ligge på et .net driven webhotel, eller afvikles gennem IIS.

/J
Avatar billede troldkvinde Nybegynder
28. januar 2009 - 19:25 #2
aha, det var jo hurtigt klaret, smid et svar.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. januar 2009 - 20:43 #3
Vi kan nu godt dele den :)
Avatar billede troldkvinde Nybegynder
28. januar 2009 - 20:47 #4
ok