Avatar billede nemesis Nybegynder
31. januar 2009 - 11:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

update på flere rækker

Hello

Jeg har en tabel med tre felter: tekst_id, fag_id og fag_id_old alle int(10). Nu vil jeg have rettet fag_id til noget helt nyt. Alle fag_id = etellerandet skal altså blive til fag_id = etellerandetnyt

Et tekst_id kan optræde flere gange.

Jeg gør således:

UPDATE tekst_placering SET fag_id =2 WHERE fag_id_old =1

Men opnår:

MySQL returnerede: Dokumentation
#1062 - Duplicate entry '19-2' for key 'tekst_id'

Der er adskillige rækker med tekst_id 19, men med forskellige fag_id og fag_id_old

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede weeelo Nybegynder
05. februar 2009 - 22:26 #1
Hvilke nøgler har du defineret?

Det kunne tyde på at du for to rækker med tekst_id = 19, vil have to fag_id = 2 og hvis din nøgle hedder (tekst_id,fag_id) så vil det selvfølgelig ikke kunne lade sig gøre.

Mvh Søren
Avatar billede nemesis Nybegynder
06. februar 2009 - 11:05 #2
beklager min forglemmelse. Jeg har allerede løst denne fejl - og du har ret.