Avatar billede Mads Praktikant
31. januar 2009 - 22:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med adgang til internettet

Hey

Jeg har et problem med en 2 år gammel bærbar, hvor jeg ikke kan komme på nettet med den. Både det trådløs netværk og med mit LAN kabel. Det mystiske er, at hvis jeg bruger LAN forbindelsen til min stationære, så virker det fint, og når jeg bruger andre bærbare med trådløs, så kan de også godt logge på mit trådløse netværk, MEN når jeg bruger denne her gamle bærbar, så siger den der er Begrænset eller ingen forbindelse.

Bærbaren virker fint ellers, og styresystem er XP. Men internet kan den ikke klare.

Hvad skal jeg gøre for at komme på nettet med denne her gamle bærbar?
Avatar billede sand321 Nybegynder
31. januar 2009 - 22:15 #1
Hejsa,

Det kan muligvis hjælpe at resette winsock:

Åbn commando prompten (Kør --> cmd)
Skriv "netsh winsock reset" og tryk enter

Derefter skal du genstarte computeren!

Held og lykke..

Mvh Peter Sand
Avatar billede Mads Praktikant
01. februar 2009 - 10:54 #2
mystisk commando prompten virker ikke. Der kommer den sorte box frem, men man kan ikke skrive i den.. ??
Ved du om man kan reinstall commando prompt? Eller lignende..
Avatar billede sand321 Nybegynder
01. februar 2009 - 11:27 #3
Prøv at køre kommandoen direkte (kør --> netsh winsock reset)

Istedet for kør ->> cmd
Avatar billede Mads Praktikant
03. februar 2009 - 16:20 #4
kunne få det der winsock reset til at køre. Men det har ikke hjulpet på problemet.
Det er meget mystisk.
Avatar billede Mads Praktikant
23. marts 2013 - 09:41 #5
Problem solved :)